Grundkurs m matte!

Jaha, så har matte o jag börjat på grundkurs nu! Fattar ni hur spännande d var m alla hundar där? I går var första gången jag var med (matte var förra veckan utan hund då)
Jag blev så uppspelt först att jag snurrade tre varv i luften. Sen coolade jag ner mig efter en kort stund. O matte var sååå stolt för hon o jag samarbetade så bra. Tom matte skötte sig (bra matte!)
Vi övade kontaktövningar o följsamhet, samt sitt o ligg. Sitt kan jag bra, men e dom verkligen så dumma så dom tror att jag tänker lägga mig ner på kall o lerig mark?! Ha ha d kan dom bara glömma ju! Så DET får matte o jag öva på hemma INNE!
När övningarna var slut skulle matte o dom andra mattarna o hussarna in o fika. Alla andra hundar hoppade in i sina bilar, men inte lilla jag. Jag fick följa med min matte. Annars blir jag så rädd för jag har fortfarande rätt så rejäl seperationsångest o klarar inte av att sitta i en bil själv ännu (matte o jag övar, men jag HATAR d)
Så jag fick ligga o sova på mattes jacka i stället vid mattes fötter. (tro inte att jag lägger mig ner utan att ligga på ngt)

Ja, matte o jag har hittat på ett nytt ,lr ja matte har hittat på ett nytt, belöningssätt! Leka m en "dragknut" när jag varit duktig. D ÄLSKAR jag! Här är en fin bild när vi busar, jag o matte. (Ingen annan som får leka m den m mig, d e mattes o min belöningslek)

image28

Visst e jag SNYGG! (var bara TVUNGEN att påpeka d ännu en gång)

Ha d gott alla! Kram o voff voff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0