Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Dikt (eller nått)

Publicerad 2007-12-10 14:25:22 i Allmänt,

En gammal dikt jag hittade i en låda...

Om du hade en tår, vems hjärta skulle du placera den i då?
Om du hade ett skratt, vems själ skulle du ge det?
Om du hade en vacker dröm, vem skulle få drömma den?
Om du tonade bort, vem skulle gråta, vem skulle skratta,
vem skulle drömma och vem skulle se dig?

Den du gav tåren, kommer alltid se dig
Den själ som fick ditt skratt, är för glad för att se
Den som drömmer har inte tid för dig

Den som ser dig är för ledsen för att göra något...
DU gav den tåren...DU tonar bort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela