Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

En ledsen tanke - ett uppvaknande!

Publicerad 2008-12-16 13:10:28 i Allmänt,

Försöker förstå hur man kan behandla människor så olika? Människor som faktiskt tillhör vår egen släkt? Pratade med en vän tidigare i dag och sitter nu med tårar i ögonen av den avsky som finns i människors agerande. Att skuldbelägga för någons gåva är det elakaste man kan göra en annan människa! Hur kan man bara tänka tanken att inte tycka om något så vackert som ett barn? En gåva vi ges! Hur ska det kännas för den mamman ,som älskar sina barn, att veta att dom inte duger? För att dom är dom dom är?! Jag blir så sårad att sån trångdsynthet finns kvar i vårt samhälle, i dag 2008!!! Jag har två döttrar som förgyller så många människors liv varje dag. Att fått höra att dom inte duger hade fått mitt mammahjärta att gråta! Usch, vuxna männsikor med en reptils hjärna? Lr?
Jag önskar alla barn var lika värdefulla och älskade som mina döttrar har turen att vara från så många! Jag fick en tankeställare. Att allt inte är lika självklart, att inte alla barn älskas lika mycket av alla släktingar och nära. I min enfald försökte jag nog i tanken att skapa en vision av att alla mormor, farbröder, mostrar osv älskar sina små guldklimpar lika mkt oavsett vem han/hon ÄR!
Skickar en tanke till min vän och säger: DU älskar dina barn - DET är det som räknas för deras trygghet!!! Och DU är en jättefin mamma, för du är DERAS mamma! KRAM

Nog borde jag väl lärt mig vid det här laget att inte alla människor värnar om kärlek till sina barn på samma sätt som tex min egen mamma? Man kan tycka det. Men jag vill väl leva på hoppet kanske? Att en dag ändrar sig allt, en dag KAN alla känna sig lika älskade som jag gjort under mitt liv! Det borde vara allas förbannade skyldighet att ta hand om sina barn och sin släkt, vuxna lr inte! Ett barn är alltid ett barn och INGENTING kan frånta en ansvaret över det! Jag har en jättefin släkt och jag tackar så ofta för det. Även om vi inte alltid hinner ses så ofta så finns dom där - villkorslöst och alltid! Det är en ge och ta situation och ger energi att orka, att vilja!
Tack!

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2008-12-19 07:14:02

tack gumman.. jag älskar dom mer än självaste livet men tyvärr så kommer dom få lära sig på den hårda vägen vad dom betyder för andra.. men dom närmaste, då faster o farbror älskar dom massor.. så där har jag stödet.. men det skulle vara roligare med min egen syster kanske :S

jaja.. livet är olika för alla.. vi hörs på msn.. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela