Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

En julidag i vårt enkla lilla liv

Publicerad 2008-07-13 00:40:58 i Allmänt,

Ännu en "skum" väderdag. Åska, sol o så lite mullrande en bit bort igen då. Vi passade på att njuta lite av solen när den tittade fram o Molly mös i poolen (fick även lite sällskap av Stefan en stund)
Thelma mös i sandlådan som numera e hennes favoritplats och enda stället där hon faktiskt sitter helt nöjd i ca 20-30 minuter. Bara öser m sin spade o fyller hink efter hink. Med ett stort solskens leende på läpparna och sand över hela sig;) Underbara ungar! Men hon äter inte sanden faktiskt, tycker nog inte att d är så gott ändå. Hon sitter där o öser o pratar för sig själv (vill ogärna bli störd i sandlådan) "blurrar" med både hinkar, spadar och diverse sandformar. En lycklig liten tjej vill säga. Efter nån halvtimme e d klart lite trist att sitta still o springet i benen har återkommit så då e d dax att springa efter henne igen:)

I dag har lilla Smillan fått komma ut på "grönbete". Jag hittade äntligen hennes sele o koppel så d blev en promenix på trädgården. Trodde hon skulle protestera vilt men hon var helnöjd o njöt i solen o tuggade massor av gräs;)
Efter sådär 20-25 minuter vill hon in till sina bebbar igen o verkade så nöjd m d. Så kanske kanske kommer detta med att ha henne som innekatt funka ändå. Trots allt var hon ju innekatt länge innan hon fick gå ut OCH vi ska ju bygga en fin rastgård (hoppas den blir fin i allafall) så hon får njuta av solen, lukter och gräset.

Nähä, sketatrött här, får väl ta o sova lite. Mamma kommer ganska tidigt m Melker i mon för han ska "bo" här i lite mer än en vecka när mamma e i Stockholm hos lite vänner. Mysigt för Maltemannen m att få busa m brorsan i en hel vecka (plus lite till)
Ha d gott, nu ropar kudden på mig;) Natti natt
Nähä

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela