Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Guillermo Vargas Habacuc - DJURPLÅGARE!!!

Publicerad 2008-06-13 00:38:04 i Allmänt,

2007 tog "konstnären" Guillermo Vargas Habacuc en hund från gatan
i Managua, Costa Rica, band honom med ett rep i ett konstgalleri och
svälte honom till döds. I flera dagar stod konstnären och besökare i
galleriet lugnt och såg på hur hunden plågades tills han slutligen dog.

Tycker ni att bilderna visar ett konstverk?

Det prestigefyllda Visual ‘Arts Biennial of Central America' tycker det och
konstnären har bjudits in för att upprepa sitt fruktansvärda djurplågeri
på utställningen 2008.

SNÄLLA HJÄLP TILL ATT STOPPA HONOM.

Skriv på protestlistan!

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-06-13 07:05:36

Fy fan vad hemskt rent ut sagt! Jag ska skriva på sen när jag kan! Hur kan man göra så?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela