Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Cykeltur och skogsäventyr

Publicerad 2009-04-18 18:32:24 i Allmänt,

Som sagt så packades picknic-korgen o vi begav oss ut i skogen på grusvägar tidigare i dag. Fågelkvitter o susande granar o lite porlande från sjön o Thelmas lallande bak på cykeln var allt som hördes. När vi kommit en bra bit in i skogen hittade vi en solig dunge att slå oss ner i. Lite mackor o goda bullar gjorde susen efter en ganska lång cykeltur (iallafall mätt ur en snart2-årings perspektiv) Efter fikat ville Thelma gå på upptäcktsfärd o pappa, som är lite skraj för alla "farliga" myror hi hi, var med på upptågen. Jag däremot hade en bebis som försökte bryta sig ut på tvären o en mage som liknade ett berg i hårdhet efter cykelturen så jag bestämde mig för att just i dag var en alldeles utmärkt dag att inte vara superpedagogisk mamma som samlar stenar med samma otroliga glädje som en nybliven miljonär. Utan istället var det en utmärkt dag att knöla ihop koftan under huvet, lägga sig raklång på filten (med ett mindre Mount Everest uppstickande i form av min mage då), låta solen värma ansiktet o inte tänka på NÅNTING utan bara lyssna på granarnas susande och slumra lite av vårvärmen! Helt förträfflig idé;)
Så Thelma o älsklingen traskade ut bland gransnår o ris o var borta en rätt lång stund medans jag inte gjorde nånting mer än att bara vara i nuet. När dom kom tillbaka hade Thelma massor att berätta, som att dom hittat en gammal övergiven ladugård där inne i skogen o att hon hittat kottar - myttet tottar till och med! Efter ännu en fika på dotterns inrådan var det dags att cykla hem igen. Efter lite protester ,o mutande med en jättehäftig pinne som hon fick ha på cykeln, hoppade hon så upp o vi åkte hem.
Lite bilder från dagen i dag:



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela