Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

En sån där dag...

Publicerad 2009-04-19 17:31:05 i Allmänt,

när allt känns lite jobbigt. En sån dag är det i dag. Saknar min bonuspappa extra mycket i dag. Jag tänker fortfarande på honom varje dag - är det konstigt? Snart 2 år sedan han lämnade oss på jorden. F*n va jag avskyr att sakna. Sakna att kunna ringa honom o snacka skit. Minns fortfarande vårt sista samtal, två dagar innan han dog. Han var så glad. Pratade om bebisen i min mage, som han trodde var en han. Han sa till mig att jag fick ta o klämma ut den där ungen snart. O att han o mamma skulle komma till oss i Halmstad omedelbums när bebisen fötts. Nu föddes hon exakt en vecka efter han dött. 12 dagar var hon när hon "gick" på sin första begravning. Det var tufft att föda barn med en så stor tomhet o sorg gnagandes i kroppen. Så här efteråt kan jag inse varför jag bet ihop så länge innan jag började sakna honom på riktigt. Jag är arg på honom, ofta. Men jag släpper det och tillåter mig att sakna istället.
Ibland vill jag bara skrika. Så ont gör det fortfarande. Jag har lärt mig att livet är tufft, att man inte kommer vidare om man inte kämpar. Men jag såg hur han dog mer o mer för varje gång vi sågs. Jag visste att vi bara fått honom på lånad tid. Ändå vill man ha bara en dag till o en till...
Hittade den här sången o den stämmer så på min bonuspappas bortgång: http://www.youtube.com/watch?v=nuqRk5XjoIo
Det är inte ok att sakna för mycket, men ibland känns det så tomt. Han var så mycket mer än en bonuspappa, han förstod mig och fick mig att orka vidare. Han lyssnade utan att fördömma. Jag VET att han hade sina brister, jag VET vad han gjorde fel, men han fattas mig ändå.

Kommentarer

Postat av: ♥ Jasas

Publicerad 2009-04-20 15:37:24

Ja vissa dagar är värre än andra, gällande sorg och så :( Saknar min svärfar jättemycket.. och folk säger ju att sorgen blir lättare att leva med men jag vettikattsingen.. tycker det blir tyngre och tyngre. Speciellt nu när man har barn med, man påminns hela tiden om att Mio aldrig kommer att få träffa sin farfar (på jordelivet iaf) och att Svante hade älskat denna lille.. det gör ont i en.

Postat av: sara

Publicerad 2009-04-21 06:34:22

oj saknaden efter en person går ju inte att beskriva i ord. förutom du då kan då.. hehhe

jag saknar min svärmor massor, snart 2 år sedan hon lämnade oss.. min mamma som dog för 12 år sen saknar jag ibland oxå. o kan få riktiga sorgkvällar. man tänker på dom ofta. det är okej att sakna. man får det. det är okej att sörja. man får det oxå.. man gör det ju hela livet fast det utmärker sig på olika sätt..



vet vad du menar med glukosbelastningen.. blää!! lycka till.. hoppas allt ser bra ut :)

kramar i massor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela