Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Pollenallergi?

Publicerad 2009-04-15 13:54:23 i Allmänt,

Jaha, har Thelma fått pollenallergi nu oxå? Troligen. I dag har dagis varit på utedag i skogen , som dom brukar en gång i veckan ungefär. Men så i dag när jag kom i skulle hämta henne trodde jag först att hon gråtit över ngt, slagit sig lr så, för hon var liksom "gråtsvullen" under o runt ögonen. Men då sa fröken Maggan att det precis hade börjat rinna så i hennes ögon. Hon hade torkat, men d rann igen nu. Så vi åkte hem o hemma blev det värre. Hon grät o kliade sig i ögonen o kinderna e rödblommiga o näsan rinner. Hon blev klart ledsen om d gör ont i ögonen. Men vi ringde barnakuten - igen - o dom råder oss att köpa pollenmedicin i form av ögondroppar o kontakta vårdcentralen här. Men Thelma e helt slut så vi var tvungna att lägga henne så hon får sova lite. Nu sover hon lugnt, jag kollar henne stup i kvarten tycker jag, men jag ska ändå ringa VC o kolla med dom vad dom tycker. Får vi inte hjälp där o känner oss oroliga skulle vi kontakta barnakuten igen sa hon. Dom e verkligen bra där inne, tar sig tid ö förstå oroliga föräldrar. Det är ju så svårt att veta när barnen fortfarande är så små så dom inte riktigt kan förklara sig. Ett äldre barn kan ju förklara hur det känns o var o så. Inte helt lätt för en snart2-åring:(
Jaja, ni får gärna hålla lite tummar för att vi slipper mer dumheter m sjukdomar för henne nu! Ha en bra dag, ska ringa VC nu.

Kommentarer

Postat av: ♥ Jasas

Publicerad 2009-04-15 21:19:57

Stackars lilla tjej, hoppas droppar och allt hjälper. Vet ju hur det är att ha allergi mot pollen och etc och det är då kan göra så ont i ögonen och överallt :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela