Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Forts bedömning på förlossningen

Publicerad 2009-08-14 17:27:15 i Allmänt,

Är hemma igen. Nu orkar jag inte mer, nu vill jag inte mer. Har som ni vet varit på bedömning OCH blivit hemskickad - igen! Nu skiter jag i att försöka få hjälp, tydligen ska man bara vara glad att man är gravid. Och det ÄR jag, men jag har verkligen ONT o jag är så slut mentalt nu! Fick träffa en läkare i dag o redan när jag såg honom fattade jag hur han skulle vara (ibland bara vet man sånt) Han gjorde ul o kollade på tappen. Bebisen mår bra (självklart ÄR det det viktigaste så klart, missförstå mig inte) Sen han gjort bedömningen sa han att det var som härom dagen så nån igångsättning kan det inte bli tal om. Eftersom jag är så slut o trött nu så bröt jag ihop o stortjöt. Jag vill inte mer sa jag. Då tittade han på mig o sa (helt oförstående) vaddå? Hur har du ont menar du? Jag försökte förklara o då säger gubben: Ja, men jag förstår precis hur du har det! (HUR FAN DÅ?! HAR HAN FÖTT BARN?!) Men du kommer troligen få gå så här ett bra tag till eftersom du fick dina förra barn så sent o din kropp är inte redo. (TACK!) Sen frågade han om jag fått sova. Jo, två nätter nu med hjälp av sömnpiller. Bra säger han, men inte fan får jag några nya så nu e man på ruta ett igen med sömnlösa nätter. Han ville ge smärtstillande o då berättade jag att dom jag fått innan inte hjälpt. Nähä, nä då är det ju ingen idé kanske? Så nä, ingen hjälp där heller. Men vad är du rädd för då? fortsatte han. Vid det här laget slutade jag svara o sa bara nått "ja, jo det står ju där" (pekar på min förlossningsplan) Jag ville bara rusa ut därifrån o gråta. Vi skyndade oss ut från sjukhuset o väl i bilen stortjöt jag o jag känner mig totalt jävla slut nu! Ger upp mina tappra försök att få hjälp och bli förstådd för det känns som dom tror att jag bara fejkar o så länge bebisen mår bra är allt bra - men JAG då? JAG orkar inte mer

Kommentarer

Postat av: JASAS.se

Publicerad 2009-08-14 22:53:47

Jag blir jätteledsen över att läsa det här, Sandra. Det blir jag verkligen.



Att han, för det första, har mage att sitta så och säga "jag förstår hur du känner".. och vilken bemötning, överhuvudtaget. Att bara sitta och säga att du får gå såhär ett bra tag till? Tack för faktan idiot.



Styrkekramar till dig. Självklart är det viktigt att bebisen mår bra.. men du då? Det är ju trots allt dig, bebisen lever, igenom. Ska inte DU få må bra?

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-08-15 09:06:04

Men lilla gumman! Usch, jag blir ju alldeles tjock i halsen av att läsa det här. HUR kan de vara så oförstående?! För sjutton, ber man om hjälp så ska man väl för bövelen FÅ det också! Skickar massa, massa styrkekramar och hoppas på att bebisen snart kommer ut ändå. Jag fattar bara inte varför de nekar igångsättning. Seriöst, hur jobbigt är det för dem? blänger lite Usch, tycker så synd om dig. :( kramar om igen

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-08-15 10:34:26

Tack för era fina ord och omtanke! Det som gör mig så ledsen är att hade jag fått samma dr som jag hade i onsdags så hade dom säkert satt igång det. För hon resonerade som så att ibland måste man ta extra hänsyn till hur mamman mår oxå.

Anledningen till att han nekar mig är för att kroppen inte är riktigt mogen o det KAN bli ett längre o mer utdraget förlopp då. Men det är ju absolut inte alltid så. Äh, man får väl bita ihop:(

Tack för era snälla ord!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela