Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Lite prat om Thelma

Publicerad 2009-08-11 10:37:27 i Allmänt,

Åh, härligt väder i dag! Regnar o e lite så där mysigt "höstigt". ÄLSKAR hösten måste jag bara tillägga;)
I dag ska jag till bm vid två (som jag sagt innan) Ska bli spännande o se vad hon säger. *Hoppas hoppas hoppas*

Thelma var lycklig o komma till dagis i dag igen:) Hon behöver verkligen det avbrottet nu. Att få busa av sig ordentligt. Men det var så himla kul i går m för nu kan hon verkligen BERÄTTA vad hon gjort på dagis o hur dagn varit. Innan frågade man om hon haft kul o hon sa "aaa" Nu när jag frågade om hon haft kul sa hon: KUL, letit sanden, dungat, lycklat  (översättning för er som inte kan "Thelmaspråk" : Kul, har lekt i sandlådan, har gungat och cyklat) Det är så härligt att se hur mkt hon utvecklas hela tiden!
I dag ska mamma hämta henne på dagis. Skönt. Så slipper jag en liten promenix i allafall, för nu gör det AJ! O Thelma är inte alltid den lättaste att få med sig hem heller, hihi. O tålamodet är lite sämre nu kan jag erkänna. (Fast jag har nog ändå ett jäkla tålamod med henne för jag biter verkligen ihop)
Hur som så var Thelma sååå lycklig för att mormor skulle hämta henne i dag! Det var det FÖRSTA hon sa i morse när jag väckte henne:) Och det första hon sa till "dagisMaggan" med (fröken)

Nä, nu ska jag försöka vila lite innan jag ska göra iordning mig.
Håll nu tummarna för mig snälla;)

Kommentarer

Postat av: JASAS.se

Publicerad 2009-08-11 13:33:53

JAG HÅLLER MINA TUMMAR BLÅA, Sandra!!



Jag förstod vad Thelma menade, så otroligt sött! :D



Anton började på dagis igår efter 7 veckors semester, han var helt slut då han kom hem men oj vad det behövdes. Som du också sa, så leker dem ju av sig på ett helt annat sätt! Dagis verkar vara väldigt bra för de små :D

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-08-11 19:51:57

Tack vännen! Verkade tyvärr inte hjälpa just i dag:(



Dagis är kanon om du frågar mig, jag e inte nån dagismotståndare;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela