Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Namnlista

Publicerad 2009-08-06 11:20:16 i Allmänt,

Hmm...bebisdagen närmar sig för varje dag o det där med namn är helt hopplöst:(
Här är en lista på lite namn som jag tycker om. (Stefan är säkert mer svårövertalad)

Elia
Anny
Vendla
Fiona
Freya/ Freyja
Märta
Astrid
Elsa
Isolde
Miranda
Havanna
Savannah
Bianca
Ottilia
Lilja
Alice/Allis
Tekla
Tyra-Li

Svante
Valdemar
Vidar
Arvid
Sune
Stig
Alfons
Olle
Otto
Algot

Ja, jag vet att jag gillar "gubb" o "tant" namn, men men:) Vilka tycker NI passar bäst med Molly o Thelma?

Kommentarer

Postat av: JASAS.se

Publicerad 2009-08-06 20:51:05

Oj, vilken svår fråga.



Men vad häftigt att du tycker om Svante - det heter Mio i andra namn efter sin farfar :))))

Postat av: sara

Publicerad 2009-08-07 08:12:58

Freya/ Freyja

Alfons dom gillar jag.. hehehe

kramar i massor

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-08-07 10:16:04

Jasas - va coolt att han heter Svante, d visste inte jag! Jag/vi tycker det är jättesött!

Sara - Tack! Ja, får Stefan bestämma så blir d nog Freyja (jag föredrar den stavningen iom att det är den "riktiga" sas) Alfons är nog min absoluta favorit, det skulle Thelma hetat om hon varit en pojke:)Men jag har en förkärlek till Stig m, så sött med en liten rultis som heter Stig:)

Postat av: Linda Bergqvist

Publicerad 2009-08-09 15:16:37

Hej`Bruden hörde av Josefin på Olsmässan att du var på tjocken. Kul! Mina förslag till namn är Winga och Noa. Dom var inte med på din lista men jag tycker Winga skulle passa jättefint ihop med Molly o Thelma. Många Kramar Linda.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-09 20:00:10

Hej Linda! Va snopen jag blev när jag såg dig här inne:) Ja, nu e d inte många veckor kvar tills liten ska komma;)

Va kul att du gillar Winga! Det var faktiskt med på vår gamla namnlista som jag skrivit tidigare:) O får erkänna att troligen blir det faktiskt Vinga om det blir en tjej!!!Fast jag föredrar med vanligt V faktiskt;) Va snopen jag blev när du förslog det för många har så svårt för det!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela