Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Var på bedömning inne på förlossningen i går

Publicerad 2009-08-13 13:48:17 i Allmänt,

I går tröttnade jag på dessa förbannade förvärkar som gör ont utan att göra någon nytta! Så vid halv tolv ringde jag in till förlossningen och berättade vad min bm sagt (dom blev helt stumma) o så berättade jag hur jag mådde psykiskt o fysiskt just nu. Efter ett kort samtal med bm så sa hon att hon tyckte jag kunde komma in på en bedömning i allafall.
Så jag ringde hem älsklingen (som jobbade) och gick för o hämta Thelma på dagis.

När älsklingen kommit hem o jag plockat ihop lite till tjejjerna så åkte vi o lämnade av Thelma hos min syster. (Molly som varit i Halmstad skulle bli avsläppt där hon med, av Staffan)
Sen åkte vi till Växjö. Efter en burgare till älsklingen, som var jättehungrig, så var vi då "äntligen" framme vid förlossningen. Där kollades blodtryck o sen sattes ctg som dom mätte i ca 30 minuter. Bebisens hjärtljud var jättebra (SKÖNT!)
Sen kom en läkare o gjorde ul för o kolla hur mkt fostervatten där var/är o så allt verkar bra med liten. Vilket det gör - återigen SKÖNT!
Sen gjorde hon det jobbiga, dvs undersökning på hur mkt kroppen var/är mogen. O nä, inte tillräckligt för att sättas igång. Snyft o böl. Tårarna forsade för nu har jag så ont o får inte sova!
Jag tjöt mig igenom besöket (trött o sliten o skiträdd för förlossningsavd) o läkaren o bm var SÅÅÅÅ gulliga o förstående! Läkaren sa att bebisen mår bra så för den skull behöver man inte sätta igång förlossningen, men ibland måste man ta större hänsyn till hur mamma mår och i slutänden kan det därför vara bättre för både mamma o barn att sätta igång en förlossning. Sen tillade hon: O jag ser att du mår riktigt jäkla skit, och jag bryr mig verkligen! Men hon ville att jag i första hand skulle få sova så jag fick med mig värktabletter och sömntablett till natten. (i går o tills i natt) o så fick jag en tid för ny bedömning i morgon kl 11! O så sa hon att är det lika skitjobbigt så bara hör av dig, ju mer du tjatar desto mindre kommer vi stå emot att sätta i gång dig O bm var så gullig o satt länge med oss o pratade efter allt var klart. OCH dom hade läst igenom min förlossningsplan NOGA! Vi gick igenom den och hon tyckte den var bra och genomtänkt!
Ja, det känns faktiskt helt ok ÄVEN om jag har ont. Önskar bara så att kroppen påverkats lite så dom sätter igång det i morgon!

Har tvingat mig att traska runt på marknaden som är här i dag ,för o köpa marknadsgodis till älsklingen som jobbar o sliter, så kanske kanske har lilla bebben "hoppat ner ett snäpp" så kroppen blivit lite mer mogen tills i morgon. Man vet ju inte o det är ju värt ett försök i allafall;) Det sägs ju att man ska röra på sig så jag testade:)
Trött e jag nu, trött på att ha ont o vara så sliten. Vill gärna ha tillbaka mig själv nu;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela