Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Lista!

Publicerad 2009-02-13 11:16:10 i Allmänt,

Hittade en lista hos Hanna som jag ju måste göra;)

HAR DU..
Folköl i kylen?
Nej, möjligen nån starköl?
Något husdjur? Ja, hund, katter o hamster
Någon favoriträtt? Hmm...olika. Nån köttgryta? Nä förresten - mammas spagetti o köttfärsås, m god sallad till o ett mustigt rött vin! MUMS!
Puder på dig? Nope, osminkad just nu
Några framtidsplaner? Ja, både planer o drömmar!
En levande tro? Ja
Någon sjukdom? Förkyld just i detta nu
Gymkort? Nope
Några kärleksproblem? Nä, problem är till för o lösas (m pussar, prat o kel)
En homosexuell kompis? Nä, men en kusin
Någon favoritlåt? Varierar, men alltid Metallicas ballader o så "In the ghetto" m Elvis så klart
Någon kompis som snarkar? Japp
Någon vän som spelar i ett band? Nä, tror inte d?
Några MVG? Ja ett gäng;)
Någon som förstår dig? O, ja!
Tuff kompis som kan försvara dig? Ha, ha. Behöver jag det? Jodå, krisar d så finns dom där;)
Något beroende? Min familj, god mat, kärlek o att få skratta!
Fikat idag? Nope
Nagellack? Äger många, har d sällan

VEM..

Avskyr du? Personer som BARA ser till sitt eget bästa o kör över andra!
Delar du mest minnen med? Mamma, pappa, Susanne, Rickard, Molly, Stefan, Thelma, Ullis, kusinen Jennie, Jossi
Stör du dig på?
Gosar du med? Stefan, Molly o Thelma så klart! O Maltekillen;)
Lagar mat? 99% jag, Stefan om han "måste" Jag älskar ju d så jag gör d gärna!
Diskar? Stefan nästan jämt
Städar ditt rum? VÅRA RUM städas av oss alla (motvilligt av Molly dock)

VILKEN..

Tidning läser du? Nada, ibland typ Allers o Hemmets journal som jag får av mamma (älskar veckans krim, hi hi)
Buss åker du oftast? Åker aldrig buss. Men OM så blir d 310 lr 320
Frisyr har du? En otvättad sådan just för tillfället
Dag fyller du år? 6 september, en underbar månad att fylla år i!
Årstid föredrar du? Vår o höst
Stad är du uppväxt i? Ingen stad alls, men lilla härliga Åseda dock!

VAD..

Gör du nu? Fyller i denna listan o snyter näsan oavbrutet!
Gör dig till en bra människa? Att jag älskar o inte hatar
Gör dig till en dålig människa? Att jag tvivlar för mkt på mig själv ibland
Vill du arbeta med? Vet inte faktiskt. Kanske inom vården, men i så fall inom psykiatrin
Är roligast just nu? Att det är fredag o Stefan slutar tidigt!
Har du på dig nu? Myspyskläder
Har du för smink? Inget på mig just nu
Äger du för skor? hmmm...i allafall sköna "gå ut o gå skor" o lite "snyggisar"
Läser du för bok? Hemlös, en bok där hemlösa beskriver sin vardag med egna ord. Jäkligt intressant!
Ska du göra nu? Ska ta o städa lite här tror jag
Kallt ute? "Vad kallt ute? - Snyggve svenska den som gjort denna listan? (Behåller Hannas svar för d var SÅ klockrent!)
Idrottar du?Nope, men promenixar m hunden

ÖVRIGT..

Var det sista du åt? Ett äpple
Har du en gitarr? Japp
Vilket land vill du helst besöka? Nånstans i Afrika hade jag velat åka till o jobba inom sjukvård m barn! Semester då väljer jag Grekland - me loooove
Tycker du om dataspelsvåldet? Nä, fy fan! D räcker väl m våld nu???
Mario eller sonic? MARIO!
Har du bra hörsel? Nä
Tycker du om sånt här? Ja jag älskar listor.
Har du några trummor? Nä. Fast frågar man Thelma så har jag hela grytskåpet fullt;)
Tittar du mycket på TV? Ibland. Just nu när jag e lite förkyld o ynklig så blir d en del på kvällarna. Kollar ALLTID Big medicine och förlossningskliniken, o GÄRNA dokumentärer
Senast spelade dataspel? Tetris? Räknas d, ha ha!
Har du någon piercing? En i varje öra o ett i näsan som aldrig läker (kanske ska ta o sätta dit d igen?)
Har du någon tatuering? Nä, men d kommer bli o jag vet precis vad o var;)
Är du rik? Ja, på kärlek!
Har du bra betyg? Absolut! *STOLT*
Vad har du för mattebetyg? DET är inte så bra tyvärr:(
Vad är klockan när du gör detta? 11.16

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela