Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Öppethus, sol och tatuering

Publicerad 2009-02-14 16:26:49 i Allmänt,

Underbart väder är det här! Solen skiner o det är några grader kallt o massor av snö! Helt enkelt underbart.
I dag tog jag, mamma, Thelma o hundarna en promenad till kyrkogården där min älskade mormor o bonuspappa ligger. Tände lite ljus för dem på alla hjärtans dag.

Skogskyrkogården ligger så vacker precis vid sjön o solen glittrade i all snö o på den blanka isen.
Mamma o jag tjabbade på som vanligt o Thelma somnade i vagnen tillslut.

Min fina mamma och hundarna

Älskade unge, trött men glad att äntligen få komma ut i luften efter lite "husarrest" under förkylningen;)

Fina goa brorsorna Malte o Melker


Efter promenaden gick jag hem m Malte o mamma gick till sig. Sen följde Stefan m oss ner på "byn". Dom hade öppet hus på nya vårdcentralen på hälsans hus så vi passade på att kika på den. SÅÅÅ fin! Kändes verklige trevlig o en lugn härlig atmosfär, mjuka färger, lagom stort, kristallkronor i taken o i väntrummet har man utsikt över simhallen (blev lite badsugen) Nä, det känns verkligen som det kommer bli det självklara valet för oss att byta vårdcentral. O i dag fick jag veta att även bvc kommer vara där så d känns ju kanon!!! Inget snack om saken.
Har verkligen inte varit så pass nöjd m vårdcentralen (99% av läkarna är kassa) o bvc e inte heller överdrivet bra så d känns nytt o spännande o byta.

Nu har jag en fläskytterfilé i ugnen, fylld m fetaost o paprika o toppad m massor av citronskivor. Ger så god smak när man låter dom ligga m i ugnen. Mums;) Till d ska vi ha bearnaisesås, brytbönor o skruvpommes.

Ja, just d. Thelma har fått sin första "tatuering" i dag m! Hon tittade storögt på sin arm men sen visade pappa att han oxå hade o DÅ var d ju lugnt. (Allt pappa gör är ju kanonbra! Pappas flicka? Nähä? *ironisk*)


Nähä, nu ska jag ta o kolla till maten o förbereda lite. Höres!

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-02-18 19:11:05

oj jösses en tatuering??? snart ser hon ut som mig på kroppen.. hahahahaha

nävars bara skojade.. men fint är det!

hoppas ni mår bra annars?

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela