Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Ord

Publicerad 2009-01-18 14:55:39 i Allmänt,

Ord kan vara så mkt ;) Här är ett urval av ord som lilla Thelma kan nu:
Mamma o pappa såklart;) Men sen är det:
"mimi / mooi" - Molly (storasyster)
"Bebbe" - bebis
"Rittad" - Rickard (hennes morbror)
"Tatta" - Catta (Rickards fru)
"ssssa" - Susanne (hennes moster)
"ia" - Elias (hennes kusin)
"vavva" - Edvin (oxå kusin)
"iiaa" - Elinda (oxå kusin)
"Datte" - Malte (vår hund)
"mammoa" - mormor
"Tisse" - kisse (som alla tre katterna får heta av henne)
"Tatt" - tack
"Nä" - betyder precis d NÄ, sägs ofta nu för tiden, ha ha
"oj oj oj" - sägs när hon är smutsig lr tappar ngt
"tattat" - tappat
"tasta" - kasta

Ja, hon kan fler ord, pratar på hela tiden men dessa kom jag på just nu.
Sen sjunger hon ju o så o melodin stämmer oftast även om orden nog är lite påhittade för stunden;)
Som ni ser pratar hon mkt på bokstaven T nu, precis som storasyster oxå gjorde läääänge.
Hej hej för stunden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela