Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Tillväxtultraljud

Publicerad 2009-07-01 18:44:06 i Allmänt,

I dag har jag varit på tillväxtultraljud. Allt såg bra ut! Tjooho! Mamma var med och hon tyckte det var jättespännande och kul! Läkaren kändes proffsig och noggrann. Jätteskönt verkligen.
Han mätte huvudet, magen, lårben o en massa annat. Dessutom kollade han fostervattnet, som såg jättbra ut lagom mängd o så, o så kollade han flödet i navelsträngen som även det såg bra ut:)
Anar vem som nu bor i magen, men det håller vi nog för oss själva;)
H*n är inte jättestor, ca 10% över låg h*n. Så läkaren tippade på att den kommer väga ca 3900 när h*n är fullgången. Så ungefär som Mollan o Thelmisen då. Nu väger h*n 2490 gr ungefär.
Nu längtar man efter lilla hjärtat. 43 dagar till bf i dag!

Kommentarer

Postat av: Tobbe

Publicerad 2009-07-01 22:10:40

Bara 43 dagar kvar? =0O

Postat av: Hanna (at) Jasas.se

Publicerad 2009-07-01 23:53:45

Skönt att h*n mår bra där inne :D Nu blev jag ju inte ALLS nyfiken på könet :P Men eftersom du har 2 tjejer innan så kanske det blir en tredje, eller så blir det en liten pojk?



HUR SOM HELST så kommer det lilla underverket vara himla fin, oavsett kön!

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-07-02 08:48:14

Tobbe, japp fort går d;)

Hanna - ja nog blir det en pojke lr flicka allt, hihi;) O jag kunde inte bry mig mindre om vilket kön för den kommer vara så himla fin i vilket fall, precis som du säger:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela