Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Lite skumt ändå?

Publicerad 2009-06-13 16:21:48 i Allmänt,

I går kväll vid ca kl sju fick jag ett mess där det stod: "Hej! Var det du som är intresserad av vår hund?" Ok? "Nä, då har du nog tyvärr fått fel nummer" skrev jag. Hon bad om ursäkt via sms. Självklart gjorde det ju ingenting!
Sen efter kanske 10-15 minuter ringer vår hemtelefon. Jag svarar o en kvinna presenterar sig och börjar då prata om en hund som jag visst ska vara intresserad av? Jag fattar ingenting o låter nog som jag känner mig, som ett levande frågetecken. Jag blir nyfiken såklart o undrar vem hon fått numret av. Uppfödaren säger hon (tror jag) Hon har fått två nummer o sagt att en tjej vid namn Sandra (ja DET stämmer ju att jag heter iallafall) o som bor på samma ort som jag ska vara intresserad av denna hundtös. Nä, då har d nog blitt fel Sandra menar jag på. Hon ber om ursäkt o vi lägger på. Efter fem minuter ringer min mobil o samma tjej ringer igen o drar samma historia. Jaha, jag fattar klart ingenting o inte hon heller. Jättetrevlig var hon. Varför har hon fått mitt nummer? Jag frågar vad hunden har för ras (nyfiken o hundtokig som jag e) labrador/golden/briard säger hon. ÅH LABBE! Jag ääääälskar labrador!!! O en tik m såklart! Så Jä**a typiskt! Hur som så la vi på. Funderade lite på henne o hunden sen så jag skickade mess till henne i dag o frågade hur det gått för dom. Då hade dom fått tag i "rätt" Sandra men denna visste inte om hon var så intresserad längre. O jag blir så ledsen när jag hör om sånt. Hade så gärna tagit lilla tösen om jag bara haft råd just nu:( Usch, tänk om dom avlivar henne nu då?
Men lite skumt kändes det ändå att just jag skulle få ett sånt samtal. Jag som älskar hundar, o vi som pratat om att skaffa en labbe (lr labbekorsning) framöver. Lite ödet på nått vis. Jag hade inte tvekat att ta henne om dom frågat mig!

Kommentarer

Postat av: Hanna (at) Jasas.se

Publicerad 2009-06-15 13:52:20

Det var faktiskt lite läskigt :O

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela