Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Gårdagen

Publicerad 2009-06-16 20:19:47 i Allmänt,

Vilken SKUM dag vi hade i går verkligen! En sån där dag som man kan lägga till "bästa dagen i livet" listan helt enkelt :D Ibland bara ler livet mot en tror jag.
Stefan o jag hade planerat att vid fint väder skulle vi åka till Astrid Lindgrens värld med barnen. O jag vaknade halv sju av att solen lös i ögonen o jag bara mådde huuuur toppen som helst. Så jag smög upp o hoppade in i en lååååång varm dusch. Gjorde en kopp te o satte mig ute på altanen o lyssnade på fågelkvitter. Så där sagolik morgon som man bara får ibland.
Vid halv åtta väckte jag resten av familjen o efter frukost packade vi in oss i bilen (lämnade av Malte hos mamma) o sa till barnen att vi ska åka o handla lite;) Vi sa heller inget förrens vi väl kom fram:)
På väg till ALV, tar ca 1½ timme dit från oss, så ringde mobilen. Då var d chefen där Stefan varit o sökt jobb! Nej, tänkte både han o jag, inte ringa nu o säga att han inte fick jobbet. Men nä, HAN FICK JOBBET!!! Tjoohoo! (I dag började han) Helt jäkla fantastiskt! ÄNTLIGEN!
O dagen var helt fantastiskt mysig. Perfekt väder o glada ungar o glass i stora lass, vad kan man mer begära? Thelma var närapå i chocktillstånd när hon fick se BÅDE Emil och Pippi! För o inte tala om Pippis pappa som hon har en grym förkärlek till;) Han tog tom henne i hand! Då bara gapade hon lilla fisen, hihi.

Vår dag i bilder. Allt från Pippis hus, bullerbyn, pippiglass, Nils Karlsson pyssling o små minihus hann vi med. O dessutom en lunch i Törnrosdalen;)
Efter ganska många timmar var vi alla nöjda o trötta o begav oss hemåt!

Sen på kvällen kom hon som ringde fel med hunden! För jag hade fått höra av henne att om hon inte hittar nån ny som vill ha hunden så gör dom sig av m den:( O ja, jag VET att man inte ska lyssna m hjärtat men det skiter jag i nu gjorde vi det ändå! Så vid kl sju kom hon o hälsade på oss här hemma. En ursöt (såklart!) liten tös med pigga glada ögon o som älskar att pussas! Så, ja, jag får erkänna hjärtat vann! Nu bor en liten hundtös hos oss! Doris heter hon efter mkt om o men (hennes "gamla" namn kändes inte rätt) En hjärtlig liten tjej som är så otroligt mysig!

Ja, så nog var våran måndag en händelserik dag! Tur att i dag har varit betydligt lugnare dock, även om det bara var roliga saker som hände i går!

Kommentarer

Postat av: Hanna (at) Jasas.se

Publicerad 2009-06-17 12:38:54

Stort grattis till Stefan!!! Och grattis till voffen! :) Det var ju verkligen ödet!

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-06-17 13:07:40

Tack vännen! Ja "plötsligt händer det" eller hur e d dom säger på reklamen:)Tror stenhårt på ödet o detta var ett sånt tillfälle.

Postat av: Hanna (at) jasas.se

Publicerad 2009-06-17 21:07:30

Ja men precis, det var ju uppenbarligen "någon" som ville att hon skulle komma hem till er :D

Postat av: Pia Brejding/Kopia

Publicerad 2009-06-18 20:45:29

"Bästa dagen nånsin" som SvampBob fyrkant sjunger :)

Grattis till vovven oxå... Tyvärr fick vi avliva vår gammelvovve idag...men hon var dålig. Tack o lov att jag har kvar en iaf, skulle längta ihjäl mig annars eller ngt.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela