Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Lördag o lite funderingar på livet bara

Publicerad 2009-03-28 10:39:26 i Allmänt,

Vad händer hos er i stugorna i dag då? Här blir d nog mest lite plockande o lekande m Thelma för min del. Får försöka distrahera henne för Stefan ska lägga golvet i köket i dag tänkte han. Inte helt kul o ha hennes "hjälp" då kanske? hi hi. O ute är d svinkallt så jag vill helst inte ta ut lillan i det. (får bli promenix m hunden medans hon vilar) Hon är jättekänslig för kallt väder o efter hennes tur till sjukhuset då för någon månad sen så e man lite extra försiktig. Annars tycker jag man ska försöka få ut barnen varje dag, men hon blir så lätt sjuk så d får bli till o stanna inne i dag.

Thelmas rum ser ut som ett riktigt bombnedslag. Förvånas varje dag hur en så liten person kan stöka ner så mycket! Men hon är duktig på att hjälpa till o städa så vi får hjälpas åt med det.

Det ÄR allt lite trist här hemma när Molly är hos Staffan:( Man saknar henne. Men samtidigt är jag så glad att hon har så fin kontakt med sin pappa! Tänk så många barn det finns som inte knappt vet vem deras pappa är, o pappor som inte vill träffa dom (ja, det finns klart mammor med, men iom att jag pratade om pappor nu så var d därför jag sa så) Hur som så är han en av mina absolut bästa vänner o vi månar väldigt mycket om varandra. DET tror jag bar gynnar oss alla, vuxna som barn. Vi umgås även parvis, jag o Stefan, Staffan o Monica o så Molly o hennes syskon Kajsa o Thelma. Vet inte om det är ovanligt, men många tittar konstigt på en när man säger det. Personligen tycker jag det är underbart att man kan erkänna att man tycker om varandra som vänner. Vi har ju barn ihop o jag skulle inte vilja förlora Staffan som vän, det skulle kännas jättetomt. Sen att man inte kunde leva tillsammans o trivas med DET är klart synd men bättre att vi är lyckliga så här o kan se att andra finns med som en viktig del i den andres liv.

Nähä, nu ska Thelma o jag ta o "täda" hennes rum;) Ha en jättefin lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela