Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Nerkissad liten:(

Publicerad 2009-03-01 11:57:35 i Allmänt,

Stackars lillan i går! Hon o jag duschade på kvällen, sen mös vi framför brasan o hon var så där nyduschad o go som bara småbarn kan vara! Så jag letade fram nytvättat nattlinne o hon var så glad för hon är inne i en "kägging" (klänning) period just nu o tyckte då hon var så tjusig i sitt nattlinne. MEN klumoiga mamman kanske borde tänkt på att sätta på henne underbyxor, cykelbyxor, shorts lr likn över blöjan!!!
Hon gick nämligen o la sig vid 19 ungefär (sent för Thelma) o både jag o Stefan hörde att hon gnällde lite, men d brukar hon göra innan hon somnar o så blev hon tyst. Vi kollade på melodifestivalen, mumsade räkor kex o ost o hade allmänt mysigt. Efteråt är det ju älskade "Brottskod försvunnen" som vi kikade på. Sen kom tröttheten o helt ärligt kände vi båda bara för att krypa ner i sängen o soooova! Tittade klart till Thelma innan vi skulle lägga oss o hon gnydde så, så jag klappade henne lite på ryggen. Då kände jag! HELA hon var nerkissad, hela sängen o hela lilla snuttan - fulla i kiss! Hon hade nämligen tagit av sig blöjan ju! Jag kånkade upp henne o hon verkade rätt glad faktiskt, o Stefan sprang ner i källarn m sängkläderna o så fick vi tvätta av lillan o byta kläder. Pyjamas den här gången! Hon fick låna Molly sängkläder under natten (Molly är hos pappa) o det var en nöjd tjej som la sig i sängen efter skrubbning, byte av kläder o torr blöja. Hon luktade på täcket o sa Molly;) Snuttan! Så dum man känner sig för det var ju ändå rätt klumpigt att glömma byxor över blöjan när man VET att hon mer än gärna krånglar av sig blöjan! Plus att hon säkert hade legat där i kisset medans vi mumsade räkor o så, flera timmar kanske? Hu - hemska föräldrar!
Ja, ja DET lär jag förhoppningsvis inte göra om i allafall!

I dag ska vi på kalas hos min systerson Claes som fyller 11 år. Blir nog trevligt.
Så nu måste jag hoppa in i duschen så jag hinner fixa till mig något så när.
Ha en underbar söndag!

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-03-01 12:50:24

men en olycka händer så himla lätt.. inte är ni dåliga föräldrar för det!! ni är ju helt underbara!!

kram kram

Postat av: Sandra Olsson

Publicerad 2009-03-01 19:15:45

Tack sötis! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela