Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Sommartider hej hej sommartider!

Publicerad 2009-03-30 10:09:23 i Allmänt,

God morgon allesammen!
Nå, känner ni nån skillnad i att det är sommartid nu då?
Hmm...med morgontrött barn som skulle till skolan kan jag påstå att d märktes skillnad. Jisses va svårt d var o få upp lilla Molly. Ändå gick hon ju o la sig som vanligt så d blev ju tidigare då om ni hänger m (21 var ju egentligen 20 enl vintertid) Men sen var d så mkt mörkare ute i dag än vad det brukar vara på morgonen när vi går upp.
Det jag vet kan vara jobbigt med kvällarna nu när d är sommartid är att det är så mycket ljusare så det är svårt att få Molly att gå o sova. Även om hon äntligen är så stor att hon faktiskt märker själv att hon är trött!
Thelma var jättetrött i morse men det berodde inte bara på sommartiden, utan på att hon kom i säng lite senare än vanligt i går. Hennes morbror Rickard o kusinen Elias kom en sväng i går kväll o då ville hon ju inte sova;) Men men, när hon väl vaknat var hon ju lika glad o mysig som vanligt. Sken som en sol när vi skulle till dagis.

I dag är det början på Stefans näst sista vecka på jobbet. Han jobbar ju bara fram till påsk. Trist. Både för honom känslomässigt o för hela familjen ekonomiskt. Men jag vet ju att vi fixar det, vi har kämpat förr;) Men man e lite jäkla skittrött på att det alltid ska gå snett på nått vis. Man ska inte vara bitter, och det är jag inte heller för det kommer man ingenstans på, men visst får man gnälla ändå? O tycka lite synd om sig själv;) Mest om Stefan så klart iom att d e han som blir av m jobbet. Visst han får ju tid att fixa här hemma men iom att ekonomin blir sämre så kanske man får skippa lite sånt som inte är nödvändigt ändå.
Ja, ja här är ju en ny dag o vi har som tur är våra underbara barn som blåser bort molnen på den mörka himlen! Tackar Gud varje dag för den vackra gåvan vi fått

Kommentarer

Postat av: ♥ Jasas

Publicerad 2009-03-30 11:54:34

Klart att man får gnälla! Det är ju det som är så bra med bloggar (då ens partner inte finns i närheten) att gnälla av sig lite! Ja.. barn är verkligen en gåva som gör allt så mycket bättre. Kram till er alla fyra.. 5 menar jag ju :D

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-03-30 16:22:32

Tack vännen! Det värmer m kram;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela