Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Söndag o Stefan är i Halmstad och hämtar Mollan

Publicerad 2009-03-29 13:10:07 i Allmänt,

Då var d söndag igen då. Stefan har åkt för o hämta Molly i Halmstad. Thelma o jag donar lite här hemma. Men hon står mest o tittar ut genom sitt fönster för grannen har "sin" timmerbil o vedklyv här så d e både lastbil o traktor precis utanför. Något hon älskar, så här är en salig liten tjej kan jag lova;)
Snart ska jag lägga henne för vila, hoppas hon går med på det. Blir ju lite avigt när d e sommartid plötsligt. Men vill gärna få henne att sova nu så d inte blir för sent. För då blir d kaos i kväll OCH i morgon bitti kan jag tro.

Jag e rätt seg i dag, undrar om det beror på att vi ändrat klockan eller om det är det faktum att Thelma ville vakna vid klockan 6? Sen låg vi o tittade på Pippi Långstrump til typ 9 ganska mysigt för Thelma var på riktigt goshumör. Skulle ligga o pussas, kramas, o kelas, klappa/pussa bebin (min mage) o mysa på pappas arm med.

Hon är så rolig nu Thelma. Så fort hon snubblar eller ramlar ropar hon "pepp" (betyder hjälp) för man ska sträcka henne sin hand. Fast hon kommer upp hur lätt som helst utan hjälp;) Men nu när man säger: "Nä, du kan själv" blänger hon lite surt o gnäller lite sen reser hon sig. Man får inte vara för hjälpsam för då tror jag d blir att man stjälper egentligen. O jag känner med att iom att vi ska få en liten sen så är det bara bra för Thelma att hon kan klara av vissa saker själv. Sen ÄR hon ju liten ändå. Men tex många mammor/pappor har så bråttom med att klä på/av sina barn istället för att lita på att barnet faktiskt klarar det själv. Thelma klär av sig efter dagis. Overall, halsduk, skor, mössa, vantar. Tar kanske någon minut extra men å andra sidan blir hon glad när hon fixar det OCH jag slipper stå halvböjd i en obekväm ställning. OCH hon har lärt sig att man hänger upp sin overall o hur man gör. Vart skorna ska stå o i vilken låda mössa o halsduk ska vara. Jättebra tycker jag! Det underlättar för oss alla:)

Jahapp, nu ska jag kolla om lillan vill sova. O så tänkte jag passa på att städa/torka ur alla underskåp i köket under tiden i så fall. Tycker det är så drygt när Stefan är iväg så jag måste göra något som får tiden att gå!
Ha en skön söndag! Hoppas ni hittar på något kul?

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-03-29 14:06:33

OJ! Vad duktig Thelma är! Vanja kan ta av sig mössa, vantar, halsduk och dra ner dragkedjan på jacka/overall, men det är ännu för svårt för henne att kränga av sig dem. Skorna klarar hon heller inte av än, även om hon gör små försök ibland. :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-03-29 14:55:04

Ja, envis är kanske mer rätt ord:) Jag har låtit henne ta d som d kommer. Men jag tror hon är rätt tidig med att fixa det, minns inte att Molly kunde det så tidigt. (O NU har Molly definitivt glömt hur man hänger upp jackan ordentligt, haha) Thelma är en värligt bestämd liten dam så hon "kan fälv" väldigt mkt just nu, ha ha. Jag njuter bara!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela