Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

UL avklarat o grekisk mat;)

Publicerad 2009-03-21 08:49:58 i Allmänt,

Åh, i går var d så dags för UL. Kl 13.30 hade vi som sagt tid. O vi fick komma in nästan på en gång, alltid skönt o slippa vänta när man e nervös.
Bm var trevlig o väääldigt noggrann (skönt!) o berättade allt hon kollade, hur allt var o varför dom kollade d osv. Härligt, då känner man sig mer insatt o kan ha liiiite mer koll känns d som;) Allt såg bra ut o bebben var faktiskt ganska lugn. Snurrade inte runt som syrrorna gjort på UL. Så några små bilder blev d oxå såklart! O hjärtat pickade på så snabbt i lilla kroppen. Bm visade en förstorad bild framifrån där vi fick se ansiktet. H*n var så fin! Vår lilla plutt! Tyckte nästan man kunde se hur h*n ser ut, såg ut som h*n hade samma söta uppnäsa som storasyster Thelma, ha ha!
Kändes skönt att allt var bra såklart o nu kanske man kan koppla av lite även om jag fortafarande tycker att d känns mer overkligt den här gången än dom båda andra gångerna.
En liten suddig bild bjuder jag här på, ni får kisa o kika. H*n ligger på sidan sas, så d vita små "strecken" till höger är lårben o underben o dom vita fram e armarna, o så e d lilla huvet o ryggraden o så :D


Efteråt gick Stefan o jag på grekisk restaurang o åt sååå god mat! Han tog grekisk köttallrik, m råfriterad potatis o tzatsiki.
Jag tog smördegsinbakad fläskfilé med persikohalvor o svartvinbärsgelé o kantarellsås o klyftpotatis. Det var himmelskt gott o jag längtar redan till nästa gång vi ska dit o äta, ha ha!

Mätta o lyckliga över att allt var bra m liten i magen gick vi en liten shoppingrunda i stan. Äntligen hittade tom en tjockis som jag ett par mammabyxor! Ha ha, d fick bli ett par gråa o ett par svarta av samma modell när jag nu äntligen hittade! O billiga var dom m, 198:- skitbra pris för mammabyxor tycker jag iom att man ändå inte använder dom mer än ett par månader lr så.
Vi firade m att köpa en liten dress till bebben m. Så har jag alltid gjort efter ul, både till Molly o Thelma så.
Andra bilden är bara en närbild på tröjan för att ni ska se det gulliga mönstret;)
 

Efter shoppingturen passade vi på att åka till City Gross o storhandla när vi var "utan barn".
Sen hem o så hade vi en supermysig kväll m mys i soffan o massa klappande på magen :D

Men nu längtar jag ihjäl mig efter barnen. Molly kommer inte förrens i morgon, vi ska hämta henne hos morfar då. Men ska till virserum o köpa golv till köket o efter det kommer vi hämta Thelma, åhh va vi längtar efter henne!
Ha en jättefin lördag allihopa! KRAM på Er

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-03-21 23:35:04

Vad skönt att allt såg bra ut. Lustig liten bild ni fick på pyret! :D

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-03-22 09:34:57

Tack! Ja visst var den söt! Ligger precis så där som bebisar gör sen när dom kommit ut;) Gulligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela