Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

UL dags på fredag o melodifestivalen i går

Publicerad 2009-03-15 17:56:34 i Allmänt,

Har varit hos kära mamma i dag o träffat hennes nya kärlek;) Han verkade trevlig. En väldigt lugn o trygg person kändes det som. O d e ju skönt för det behöver verkligen lilla mamma. D e så kul o se henne så glad o tillfreds med saker nu äntligen. Hon har haft det tufft genom åren. Förtjänar verkligen det här:D

På fredag ska vi på UL. Det ska bli spännande o kul verkligen. O mamma sa att hon gärna ville att Thelma skulle sova där på natten så vi får vara lite själva o mysa sen. För Molly ska till morfar o Elisabeth över helgen.
Ska bli jättemysigt o få rå om varandra lite extra;) Vi har bestämt att efter UL ska vi gå på grekisk restaurang. Ska bli mumsigt o trevligt. Hoppas allt e ok m lillknoddas i maggen bara;)

Helgen har varit bra, lugn o skön. I går fixade vi lite här hemma o i dag har vi som sagt varit o hälsat på hos mamma;)
Kollade melodifestivalen i går. Kul o kika även om jag tyckte d var roligare innan när d bara var EN melodifestival o inte en massa del finaler, andra chansen o internationella jurys. Bläk på sånt tråk.
Hur som så var d ju varierande i allafall. O visst var La Voix helt ok tycker jag nog allt. Även om jag tycker att Caroline skulle vunnit. Sämst var låten "Alla" den var bara pinsam o löjlig. O sen tycker jag inte om Agnes o Mollys framträdanden heller så d var rätt att d inte gick bättre för dom.

Ja, ja, hej hej synes senare

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-03-16 13:50:23

Oh, jag som tycker precis tvärtom. Jag tyckte inte att Mollys framträdande var sämre än någon annans och tyckte så synd om henne för att hon inte fick mer än två poäng.

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-03-16 14:06:59

Ja, tänk hur olika det kan vara det där! Det är ju det som är lite kul med melodifestivalen ännu att alla har så olika åsikter o tankar. O så länge d rör sig om uppträdandet o musiken e d kul tycker jag. Däremot e jag trött på alla dessa som gnäller på hur den o den SER UT! Suck! Den e för smal, den e för tjock, den e för ful osv osv.

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-03-16 21:25:53

Ja, herregud, sånt har man fått höra mycket av och jag undrar: VAD har det med musiken att göra?! Visst kan man fnissa åt att någon har knasiga kläder på sig under uppträdandet, men att hacka på nån som gillar dens musik baserat på att h*n hade tokiga kläder på sig, det är ju bara löjligt.



Sen kan jag ju tycka att det är liiiite fånigt att tävla i musik, men äsch..

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-03-17 09:49:16

Precis! Lite fånigt är det, men KUL! Hi hi!

Ja d finns så många som gnäller på utseende o likn men det är bara SUCK tycker jag. Det ÄR ju trots allt musik dom tävlar i?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela