Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Forts. "Syskon på förlossning?"

Publicerad 2009-03-09 13:42:50 i Allmänt,

Hanna: Citerar din kommentar här;) "Nehe du Sandra! Jag har ingen mer förklaring än att jag inte tycker att det passar sig. Vill inte utsätta Mio för varken blod, mitt underliv eller annat klabb som hör till vid förlossning. Förstår inte alls vad det är för mening, mer än att han får se den nyfödda då den torkats av? Då menar du med andra ord att Molly och Thelma ska vara med på barnets som du har i magen, förlossning? :) Var Molly med på Themlas förlossning? Det hade jag ingen aning om!!"
Va kul att du "förde vidare" min fråga i din blogg;) Precis samma svar som d brukar bli då, ha ha. Dock verkade alla inte förstå att det faktiskt var en fråga från mig med. Eller har jag fel där?
Jag har inte sagt ATT jag ska ha Molly med, lr ATT jag tycker det är ok;) (Vill bara förtydliga det)
Nä, Thelma ska inte vara med. Hon är för liten, o skulle inte ha ngt utbyte av det. Hon skulle bara bli rädd och inte alls förstå vad som händer. Hon får vara hemma o mysa med mormor;)
Molly var inte med inne på förlossningen när Thelma föddes, hon var med ett tag hemma. Jag åkte ju in ganska "sent" sas. Bara för att åka in och föda kan man säga. Var bara inne knappt 45-50 minuter tills hon föddes. Har aldrig haft en tanke på att ha mina barn med mig, nu blev det bara så när Thelma föddes iom att det var morsdag o Molly verkligen ville komma hem en stund. Men allt som hände då var ju att hon andades m mig o såg att jag hade lite ont, masserade min rygg lite oxå.
Tanken kom däremot för några veckor sedan när Molly själv frågade om hon inte får vara med på förlossningen. Jag kände då att det är sån oerhörd skillnad på barn o barn vad dom vill/klarar av. Molly är fascinerad av allt som rör förlossningar och har stor förståelse för ett barns födelse. O Molly o jag har en väldigt fin o ärlig mor/dotter relation m.

Tycker inte att jag bara kan säga nej utan att tänka igenom detta noggrant. Känns jätteintressant att hon känner att det är ngt hon vill. Sen OM det blir så lr inte är jag tveksam till.
Mycket runt omkring som måste fixas då. Någon extra får följa med som kan ta hand om henne om hon vill gå ut lr om ngt händer barnet, lr om jag inte vill ha henne kvar inne hos mig/oss. Ev kan en släkting följa med oxå lr om Stefan kan tänka sig gå ut.
Som sagt, vi har verkligen INTE bestämt oss, ville bara påpeka det. Men det är så intressant att se vad andra tycker med. Har ställt frågan på lite andra ställen o så många svarar bara tvärnej utan att egentligen kunna förklara varför inte. O varför det är sån skillnad nu o förr är oxå intressant tycker jag;)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-12 20:03:46

Men gumman! Ska du bli trebarnsmorsa? Tänk va man får höra va via nätet ;) GRATTIS :) vet du va jag tror? det blir en tös till ;)

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-03-13 08:45:43

Tack vännen! Ja, det tror jag oxå att det blir;)Visst vore d coolt m tre tjejjer? Triss:)

Postat av: Petra

Publicerad 2009-03-15 15:22:43

Japp! Du är verkligen en tjejmorsa och jag kan nog sätta en slant på att det "ploppar" ut en till ;) Du kan det där ler

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-03-15 18:04:54

Ja, d e nog sant! Börjar ju kunna det nu;) O jag ska beställa ett "plopp" m, det hade varit smidigt tycker jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela