Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

VÅR!

Publicerad 2009-03-18 09:21:53 i Allmänt,

Det är VÅR! Underbar jäkla vår! Solen strålar, inte ett moln på himlen, knappt nån snö (nån hög här o där bara), fåglarna kvittrar o gruset som ligger kvar på gatorna sen sandningen knastrar under fötterna.
Thelma sjöng på väg till dagis i dag. Kan hända kände hon också av vårkänslor? Vattnet i Ån porlade o gnistrade så fint så där blev vi stående en lång stund, jag o Thelma. Ett WOW! kom från Thelma när hon tittade på "attnet" i "vån" (vattnet i ån) Ja, en helt underbar morgonpromenad blev det till dagis. Vi gick tidigare än vanligt så vi skulle hinna njuta lite extra o mysa;)
Älskar att bara KÄNNA. Har nog blitt en typ filosof lr nått tror jag, hi hi. Men hur ofta bara ÄR man? Luktar, ser o känner? När jag kom utanför dörren i dag tog jag ett djupt andetag o andades in den härliga vårluften! Sa till Thelma "d luktar vår i dag älskling" Hon försökte lukta men vet inte om d gick så bra, men hennes underbara leende spred sig som vanligt över hela hennes ansikte.
Jag håller med min älskade mormor. Jag e född till att vara mamma och om man låter livet komma till en så blir allt bara bra! Va klok hon var min mormor. Saknar henne varje dag, men i dag alldeles extra! Ska nog ta en promenad till hennes grav snart tror jag. O till Christers. Har svårt för det, gillar inte att gå till gravar. Tycker det är vackert med kyrkogårdar o har inget emot dom i allmänhet. Men att min älskade bonuspappa o mormor ligger där, nä det känns för fel. Men visst ibland känns d rätt att gå dit. I dag e nog en sån dag;) Behöver prata lite med dom. Berätta om hur härligt livet är just i dag! Berätta om bebisen i magen, berätta att jag saknar dom extra när solen skiner o livet känns underbart. Berätta att jag älskar dom. Dom två som var mina två klokaste vänner, dom som alltid hade så bra råd.
Älskar ER!
Men d e lätt att säga det till människor som inte finns på vår jord längre. Men ni som finns! Jag hoppas ni vet att jag älskar er i massor! Vissa saknar jag, men älskar ändå! KRAM ha en lika underbar dag som jag tänker ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela