Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Flicknamn - igen

Publicerad 2009-05-18 21:38:55 i Allmänt,

Nä, det FINNS inga namn som vår eventuella lilla flicka kan tänkas få! Jag är övertygad nu. Efter genomgång av hela almanackan, lång lista på asanamn o mytologi, o ytterligare kanske typ 400 namn så finns det inte ETT enda namn som vi båda tycker om så där tokmycket! Jo nått ur sagan om ringen, men dom blir inte så särskilt vackra i ett försvenskat tillstånd ju! O vissa amerikanskklingande namn är skitfina men funkar dom i Sverige? Nä, oftast inte tyvärr.
Så om det blir en tredje tjej (vilket jag/vi är rätt säkra på) så får väl namnet bli Noname då eller? Stefan gillar dom där "modenamnen" som typ blir skittrista eftersom "alla" heter det sen för att föräldrarna är så nytänkande. Men jag gillar inte riktigt dom ju? Jo, till viss del gör jag ju det. Men dom e FÖR konstiga tycker Stefan då. Bläk så trist.
Pojknamn har vi som sagt redan bestämt o passar inte det kan ju listan där göras huuuur lång som helst för fina pojknamn som vi BÅDA gillar! Enkelt. Men flicknamn d går bara inte:(
O jag som e namntokig blir nu tokig på mig själv att jag inte kan hitta nått namn som jag känner 110% för! Inte ett enda namn? Knäppt.
Får väl bläddra i almanackan o så blunda o bara peka så kanske ungstackarn får ett namn? Eller vad tror ni? Har ni nån bra lösning?

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-05-19 06:35:45

vänta o se till knodden tittar ut.. hur bebben ser ut.. så kanske ni kommer på nåt..

lycka till! kramar

Postat av: Mimi

Publicerad 2009-05-19 08:01:45

Visst är det svårt!! Jag avundas dig inte alls nu faktiskt :(



Men om du tar ett av favvonamnen och försöker få till nån liten ändring på det så det blir perfekt då? Men det har du nog testat redan eftersom du är lite galen som mig :D



Ska fundera lite och se om jag kommer på nåt perfekt till er :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-05-19 10:37:19

Sara. Tack! Jo, man kommer klart hitta nått namn, men jag e en sån som gärna vill ha ett namn innan eftersom jag e rädd att vi bara tar nått i lite panik annars:( Jaja, d löser sig väl.

Mimi. Tack! Kom gärna m massa olika förslag, vet att du e bäst på namn;) O han e ju sååå svårövertalad ju! Hade nästan fått över honom på Vinga, men nä nu e d tvärnej. Lexie lr Alexia är dom enda namnen vi kan tänka oss båda två. Men vet inte om jag gillar dom?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela