Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Listtajm - igen

Publicerad 2009-05-24 18:49:52 i Allmänt,

Knyckte en "liten" lista hos Hanna;)
Namn: Sandra
Smeknamn: Älskling, Mamma, gumman
Födelsedag: 6 september
Hemstad: Stad o stad, lilla Åseda
Ögonfärg: Blå
Hårfärg: Blond i grunden men nu e d lite ljusbrunaktigt?
Längd: 1.65
Höger/Vänsterhänt: Både och, men använder mest höger
Värsta vana: mina ideér hur man ska hänga tvätt? :D
Stjärntecken: Jungfru
Sko stlk: 39-40
Är dina föräldrar skilda: Japp
Skor idag: Hade mina rosa foppatofflor innan, nu inga
Din svaghet: Min vikt.
Dina rädslor: Mkt jobbiga grejjer som pedofiler o annat äckel
Mål för det här året: Få vår lilla bebis o att S hittar ett jobb;)
Mest använda fras på msn: vet inte för jag hinner aldrig sitta m d. Pratar mest på facebook då.
Det första du tänker på när du vaknar: Hoppas Thelma e pigg i dag har det varit nu på sistone
Dina bästa kännetecken: Tjabbar för mkt;) Högljudd, ärlig o rättfram
När går du och lägger dig: Mellan 22 och 00.
Bästa minne: När barnen föddes! Och när Stefan sa att han älskar mig första gången.
Favoriter

Färg: Vitt med kombination
Mat: beror helt på. Men mammas spagetti o köttfärssås är underbar!!!
Sport: Är tråkigt!
Djur: Hund, men inte alla;)
Glass: Romrussin, mums!
Godis: Vingummi o sånt segt
Affär: IKEA!!!
Sallad: Räksallad eller min kyckling/fetaostsallad
Skådespelare tjej: Johanna Sällström var underbar!
Skådespelare kille: Mikael Persbrandt
Bokstav: Vet inte, men fastnar ofta för bokstaven M så jag får väl säga det då
Nummer: 6
Tuggummi: Toy
Helgdag: Julafton
Årstid: Våren/försommaren
Tandkrämssmak: nån fräsch o frisk smak
Radiostation: vinyl ibland, lugna favoriter ibland, P3 när det är Christer , ja jag vet inte riktigt
Parfym: Samba, den lila/blå
Doft: Bebis!!!
Kroppsdel på motsatta könet: Händer och nacke

Vänner och livet
Vad vill du bli när du blir stor: ekonomiskt oberoende :D
Hur vill du dö: gammal och redo
Vem av dina vänner är mest lik dig: ingen tror jag, det är därför dom står ut med mig;)
Vem är högljuddast: JAG!
Vem får dig mest att skratta: Tobbe lyckas ALLTID!
Vem har du känt längst: ULLIS!
Vem är blygast: Tobbe, i vissa situationer
När grät du senast: I går när vi tittade på film
Vad är den bästa känslan i världen: Att vakna och få se en ny dag! Tänk vad man tar det för givet?
Värsta: Panik och hjälplöshet
Vart vill du bo i framtiden: Här blir nog bra, fast jag hade gärna bott på landet m. Men näsra Åseda kommer det vara
Hur länge tror du att du kommer leva: jag blir en gammal tant med rund mage o många rynkor;)

Har du någonsin
Varit kär: Ja, det har jag och ÄR jag
Blivit dissad: Tror inte det?
Rymt hemifrån: Ja, när jag var typ 7 år
Föreställt dig ditt ragg naken: O, ja!
Skolkat:Otaliga ggr
Sovit utomhus: japp
Gråtit i skolan: ja
Spytt i skolan: jag tror jag gjorde d när jag gick i ettan eller så
Velat bli modell:nej
Varit otrogen: ja
Gjort något riktigt dumt som du skrattar åt idag: o, ja massor av ggr
Sett en död människa: det med
Druckit alkohol: ja
Ätit sushi: nej, men det ska jag testa sen
Varit på scen: ja, flera ggr
Snattat: ja,
Varit full: Ja.
Retats: ja
Blivit nerslagen: Nej.

Du?
Svär: inte så särskilt ofta
Sjunger bra: ja, det kan jag nog göra om jag vill;)
Duschar dagligen: oftast
Tycker att du är attraktiv: nej
Kommer överens med dina föräldrar: ja, oftast
Gillar åska: nä, men det är inte jätteläskigt längre
Spelar något instrument: Akustisk gitarr kan jag hjälpligt;)
Äger en iPod: Nej o det är inget jag saknar heller faktiskt
Går till kyrkan: Skulle önska oftare, men d blir då o då
Sover med gosedjur: Nä
För dagbok: Bloggen e ju iofs en sorts dagbok
Dansar i regn: kan jag nog
Sjunger i duschen: det händer, men oftast filosoferar jag;)

This or that:
Pepsi/Cola: Cola
McDonalds/burger king: McDonalds
Singel/gruppdate: Nej tack!
Choklad/vanilj: Choklad.
Jordgubbar/blåbär: Jordgubbar!
Kött/veg:  Kött kött kött!
Tv/film: Film
Gitarr/trummor: Gitarr!
Adidas/nike: nä, DET skiter jag i!
Kinamat/mexikanskt: mexikanskt är underbart gott på restaurang!
Kakor/paj: Paj!
MTV/VH1: nej tack!
Blind/döv: Måste jag välja så hellre döv då

Kan du:
Gå ner i splitt: Nope
Skriva med båda händerna: japp, e både höger o vänsterhänt
Vissla: ja, lite
Blåsa en bubbla: Ja
Rulla din tunga i en cirkel:  Ja!
Ha dina ögon i kors: Ja, jag tror det?
Nudda näsan med tungan: Nej!
Dansa: Nä, men jag gör det ändå, hahaha
Äta vad du vill utan att oroa dig: Nej har jag aldrig kunnat

Vem var den senaste personen:
Du nuddade: Thelma
Du pratade i tfn med: Molly
Msnade med: ???Minns inte
Du kramade: Molly
Du skällde på: Gnällde lite på oförstående personer som inte kan förstå vissa saker innan.
Sportade med: Promenix med Stefan o Thelma

Senast du:
Skrattade: Innan i dag
Grät: I går till en film
Filmen du såg: Ghost Town och Taken, såg dom efter varann så;)
Tuggade tuggumi: I går
Drog ett skämt: Nä, jag har så sur humor så jag har säkert dratt nått ironiskt skämt som bara Stefan fattat innan i dag lr så;)
Sång du sjöng: "Lilla snigel akta dig" med Thelma för en stund sedan:D

Random:
Vilket land skulle du vilja besöka: Älskar Grekland!
Hur många kuddar sover du med:Just nu e d en hel hög;)
Dricker du mjölk: Ja, jag är "mjölkoman"
Person du hatar mest: en feg skit!
Mest använda fras: men!
Var tror du vi hamnar när vi dör: i olika sfärer beroende på uppnåddhet
Hur många signaler innan du svarar: En lr två oftast
Vad borde man uppfinna: ett helt självstädande hus!
Är du ett hälsofreak: nej
Vad är det värsta vädret: halka!
Lekte du med barbie som liten: Hade typ 150 stycken så JA!
Hur många betyg har du ig i: Några stycken i gymnasiet

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela