Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

När är man höggravid egentligen?

Publicerad 2009-05-04 14:21:42 i Allmänt,

Om några veckor räknas man tydligen som höggravid (även om jag kännt mig som det dom senaste veckorna ändå, men men) Här kommer lite tecken på att man är höggravid

* När din sambo väcker dig och ber dig varje natt att lägga dig längre bort för att du snarkar - har inte hänt ännu i allafall, men jag väcker nog älsklingen med mitt ständiga justerande av kuddar överallt;)
Sambon måste parkera om bilen på nytt för att du ska kunna komma ut. -Japp, redan hänt. 

* Du är nära att skära dig varje gång du ska raka dig nertill och du ser inte längre tårna. -Tårna, dom minns jag inte längre ju;) Är ingen fanatisk "rakare" så inga skärsår här inte;)
Du tutar var gång du ska ur bilen för att magen lägger sig över ratten.-o just därför är det så bra att jag inte kör bil ju! 

* Det inte längre hjälper att "smita förbi" folk sidledes då du är bredare så än framifrån.-haha, ja men jag glömmer mig o tror mig kunna "smita förbi lite lätt" med resulatet att jag fastnar o får skämmas lite, haha!
*Det känns som om man har sprungit en mil när man går upp för en trapp. -japp flåset är inte det bästa just nu. Låter som en födande valross lr nått efter en trappa är avklarad:(

*När man rullar runt för att komma upp från soffan. -inte än i allafall
*När din sambo knyter dina skosnören. -tack gud för foppatofflor;)

*När man är rädd att kissa på sig när man nyser/ hostar. Ja, det är min skräck nu! O vet ni hur jä*la svårt det är o knipa o nysa samtidigt. En jäkla konst är vad det är!
*Man tappar något på golvet och låter det ligga för att processen med att plocka upp det är för omständlig. Nähä, jag har ju barn :D Hihi, kan du hjälpa mamma o ta upp den;) Funkar kanon.

*När man hellre går barfota än att ta på sig strumpor. -jag tror knappt jag äger ett par strumpor. Jag e så antistrumpor som man bara kan vara, gravid som ickegravid
När man inte orkar sminka sig eller fixa håret för att armarna somnar efter bara några sekunder över huvudhöjd. Nä, det har jag aldrig upplevt faktiskt

*När man behöver hjälp för att komma upp ur sängen eller soffan. Inte än, men snart så;)
*När det enda man orkar plocka upp från golvet är en godis som ramlat ner. Haha, nä ber älsklingen i så fall

När man måste kissa igen så fort man rest sig och trott att man var färdig. Precis!
*När man letar efter alla andra möjligheter än att behöva använda trappan. Precis där med! Fattar inte hur jag ska komma upp för trappan på mvc nästa gång. Dom har satt nått puckat jäkla stopp högst upp så tom smala människor måste gå på sidan för o komma emellan. Kanske ska be älsklingen ta med filmkameran nästa gång för o se hur jag ska lösa detta, lr om vi får ringa brandkåren o be dom såga loss mig, haha:D

*När de högklackade skorna blir stående bakom de förnuftiga "kärrningskorna". -det har dom gjort lääänge redan så där e d som vanligt;)
*När godisskålen får prioritet före middagen. -Nä, fy va äckligt! Godis innan maten skulle få mig att kräkas!

*När middagen blir offrad för att få sova lite längre på soffan. -Aldrig, men däremot kanske man fjäskar lite för kära sambon så han fixar maten istället.
*När allt blir tungt och man flåsar och flämtar som en valross efter att ha fått upp dragkedjan på skorna och måste sätta sig ner efter för att få blod i huvudet och få bort den lila färgen från ansiktet. -Just precis. O tänk då när man ska klä på en busig tvååring på dagis när vi ska hem o hon e "totig" (tokig) o vill "buta" (busa) genom att springa runt o skratta. Hua, DÅ är man inte kaxig vill jag lova. Blir en saaaakta promenix hem sen kan jag lova;)

När man inte längre orkar stå i duschen utan sätter rätt ner på rumpan på golvet. -nä fy, som om jag nånsin skulle komma upp igen då;)
*När man sitter på golvet i duschen och inte förstår hur man ska komma upp igen. Haha, precis det jag skrev ovan! Men m Thelma hade jag en plastpall i duschen i slutet minns jag nu. Kanske får åka fram snart då?

*När ingen annan än du får tillgång till soffan längre. Haha, nä det funkar nog inte men visst får jag lite extra förmåner om jag vill/behöver
*När dagens höjdpunkt är Dr. Phil och Date My Mom -haha nä Dr Phil e väl inte min grej o det andra vet jag inte ens vad det är ju! Men jag minns innan jag fick barn när jag dissade all sån "dagtv" men likt förbaskat satt man där m amningstinna bröst och var tok inne i glamour, våra bästa år, hem till gården lr vad d nu var på tv, o tyckte det var riktig kvalitetstv *asg*  Haha, sen när vardagen kom igen suckade man åt sig själv. Sen kom barn nr två o proceduern återspelades. O nu blir d väl likadant igen då;)

*När Grandiosa blir gourmetmat... -för DET lär ju hända - INTE! URK!
*När det känns som om bebisen försöker trycka ut slemproppen och gräva sig ut varje gång du lägger dig ner. -ja det har redan börjat kännas så. O sommarn e ju inte ens här ju!!!

*När man planerar en utflykt utanför hemmet utifrån vart det finns toaletter. Ja, det kommer nog snart det med;)
När anklarna får storlek av en överarm efter två timmar på bion. Bio, vad är det? haha. Nä d kan jag nog inte gå på längre med onda höfter o halsbränna o tungt!

*När du lägger på dig 2 kg vatten efter en vecka och säger ja, ja.. Har aldrig gjort o hoppas jag slipper det denna gången m, men risken e nog större nu eftersom jag ska gå heeeela sommaren!
*När du börjar gråta för att du inte får på dig skorna själv och sedan nästan skrattar ihjäl dig för att du faktiskt sitter och gråter. -Skulle mkt väl kunna vara jag just nu, men än har det inte hänt. Men som sagt-tack gud för foppatofflor!

*När du ställer dig med benen en meter från varann för att förbereda dig på att böja dig ner. Hihi, japp känns igen
*Allt är väldigt irriterande... -oja!!! Särskilt att man utesluts från den "normala" världen o bara tros vilja sitta hemma o klappa magen fram till augusti bara för att man e gravid! GRRRR!!!!

*När sambon av ren djävulskap puttar ner dig i soffan och du inte kommer upp igen och han blir sittandes för att se hur det ska gå. -nej fy så elak skulle han aldrig vara (lr ens VÅGA vara hihi)
*När BH storleken börjar närma sig slutet av alfabetet. :D

*När ett ärende om dagen gör dagen fullbokad. -Haha, ja så är det nog
*När mannen din faktiskt måste hålla med om att du inte har något att ha på dig. -Han e så snäll så då skulle han fixa ngt jag kan ha, han skulle aldrig SÄGA det i allafall!

*När du har märken på magen för att du inte lyckas låsa dörren utan att träffa magen. ???Eh, nä?
När du hellre sitter i bilen än att gå in och handla för att det är för mycket besvär att ta sig ut och in. Ja, det är på gränsen nu;)

*När du hellre går i fula bommullsbyxor än i de vanliga gravidbyxorna för de har en söm under magen som pressar. -PRECIS!

Så kontentan av detta är alltså att jag e nog bra nära att vara höggravid ändå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela