Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Sjuka här

Publicerad 2009-05-12 09:48:12 i Allmänt,

Inte så mycket att tillägga här just i dag. Gårdagen gick mest åt till o ligga på soffan o kurera mig så gott d nu går. Det är ju så trååååkigt o bara ligga där:( Men m genomförkyld näsa, värk i hela kroppen o en sjävild bebis i magen så är det ju rätt gott att lägga sig ner o slappna av ändå;) Så jag blev beordrad vila av älsklingen, haha.
I dag kommer jag inte ens försöka protestera för natten har varit hemsk o jag känner verkligen att jag hade behövt den sömnen för i dag e jag mkt sämre:(
Men Thelmisen blir hyperaktiv av sin astmamedicin o har varit vaken så gott som hela natten hon. Tom pappa Stefan tappade tålamodet när hon för femtielfle gången stod o skrek i sin säng o hoppade upp o ner o sjöng o hoade. Inte för att man blir arg på henne, mer på situationen. Plus att hennes pappa har inte världens bästaste tröttishumör han, haha. (Morgonsur e bara förnamnet, men d har man lärt sig nu o han kämpar verkligen för o hålla skenet uppe ändå)
Medicineringen går ju så där m:( Hon vill inte ta sin airomir o pulmicort. Tycker inte det är ngt vidare längre. Jobbigt för hon blir ju så päsig o man e orolig att hon ska få svårt o andas igen ju. Inget vidare o behöva åka in akut m liten tjej m andnöd o så. Men men, kanske hjälper det lite trots allt?
Har ringt allergissk på barnmott i dag så jag hoppas dom ringer upp så jag kan kolla om hon ska få nån ny medicin lr om man ska fortsätta trots hjärtklappning o hyperaktivitet. ( O då e hon verkligen hyperaktiv för hon har ju fullt ös annars oxå)
Nähäpp, nu ska jag krypa ner i sängen lite o försöka kurera mig (mår inge vidare) o Stefan skulle visst fixa det sista i Thelmas rum nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela