Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Söndagstankar

Publicerad 2009-05-31 22:57:10 i Allmänt,

Jag kan förstå så många saker. Jag ser mig själv som en väldigt förstående o ganska förlåtande människa. Och jag tror i min enfald att dom som verkligen känner mig oxå tycker så. Men sen finns det dom som jag aldrig kommer förstå mig på. Människor som tror att dom kan klampa in och ut ur andras liv som dom vill och behagar. Som tror att bara man har en bra förklaring så har man rätt att göra så. Att bara man kan skylla på yttre faktorer så går allt vägen. Och att andra ska hålla honom eller henne bakom ryggen och försvara denna oavsett vad. Eller är det så att dessa personer i SIN enfald tror att allt som sker runt henne/honom ÄR andras fel? Att han eller hon inte har något eget ansvar i det som sker. Att man KAN skylla sitt eget livsöde på yttre omständigheter? Att man blir förlåten för att man har det "lite jobbigt just nu"? Har inte alla det från stund till stund? Jag har kämpat, jag har rest mig. Men jag säger inte att det som sker är andras fel. Andra gör inte mina livsval. Jag är lycklig i mitt liv, jag tom ÄLSKAR mitt liv! Jag älskar att leva och att få dela det med underbara människor!
Men personer som tror att dom betyder nånting för att dom ringer en gång i halvåret eller skickar ett kort för att man ska o sen egentligen bara bryr sig om sig själva. DOM ödslar inte jag en massa energi på iallafall. Jo, nu är jag ju så dum att jag skriver ett inlägg om det så egentligen ödslar jag ju lite energi i onödan. Men samtidigt så "bloggar jag av mig" som jag brukar säga;)
Jag är så tacksam dock att andra personer finns i vårt liv. O framförallt i Stefans o barnens liv för dom är MITT liv;)
Särskilt Stefan förtjänar verkligen att ha kärleksfulla människor runt sig!
Och det är dom personerna som ger livskvalité, glädje o kärlek till mig, Stefan och våra barn. Det är dom som räknas på riktigt! Tack!

Kommentarer

Postat av: Jasas.se

Publicerad 2009-06-01 10:57:48

Jag anser mig också ha rätten att välja bort vissa människor som bara bryr sig om sig själva då det väl gäller.. Man kan inte skylla ifrån sig alltid, man måste ju rannsaka sig själv och vad man gör mot andra människor.



Tycker det var klokt skrivet, och att ödsla lite energi på tankar, i sin blogg, är bara bra.. för då får man även ut det ur sin kropp :D

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-06-01 11:09:24

Tack! Skönt att du ser hur jag menar. O nog är det så att man mår bättre om man får ut det ur systemet sas;)Så kan man gå vidare sen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela