Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Nytt kontor o stolt mamma

Publicerad 2009-05-07 17:55:57 i Allmänt,

Haha, vi e helt jäkla hopplösa här hemma vi;) Fast jag älskar det!
Vi håller ju som sagt på att fixa o trixa i Thelmas blivande rum uppe. Under tiden vi gjort det har vi insett att hon ju faktiskt knappt aldrig leker i sitt lekrum nere utan bara stökar ner lite o sen tröttnar. Hon är hellre uppe o leker med Molly nu för tiden. Så i går fick vi ett infall (läs JAG) för femtielfte gången o vi bestämde oss för att slopa lekrummet nere o göra om det till kontor istället. Sagt o gjort. Efter en jäkla massa konkande o svärande när jag insåg att magen ÄR verkligen STOR nu! (Alltså surar jag ihop när jag inte orkar göra det jag annars gör som ogravid, dvs konka o dona) Hur som, efter en massa konkande börjar det arta sig nu. O vi har fått till ett mkt bättre fungerande kontor/scrapbookingrum:) OCH jag tror tom jag kan ställa upp älskade symaskinen som jag saknar så:( Det blir ju inte riktigt att man använder den så mkt när den ligger nerpackad o man ska packa upp, konka runt o allt vad det är. Men har man den stående så kan man ju sätta sig när man har en stund över;) O jag saknar verkligen att kunna sitta o sy. Kläder till ungarna, sy upp gardiner, ändra om nått klädesplagg, lr nån annan inredningsdetalj lr vad det nu kan vara. Hoppas hoppas jag/vi får till det bra så vi får in den!
O vi har äntligen fått tillbaka vårt matrum ordentligt. (För trist nog har det fått fungera som kontor under ett tag nu)
O snart snart snart har Stefan o jag vårt sovrum tillbaka o Thelma har ett eget krypin!

Molly e sjuk i dag stackarn. Förkyld o kraxig som en kråka e hon. Så hon fick bli hemma i dag lillan. Hon var ändå inte "ligga i sängen o sova hela dagen sjuk" så hon o jag passade på att rensa ur hennes rum:) Två banankartonger med saker rensade hon/vi ut! Sånt som kan slängas till loppis o sånt som Thelma kan få istället. Molly valde själv. O så slängde vi trasiga saker som hon samlat på sig lilla skrotnissen;) Så nu ska även lilla Thelma få några egna Barbiedockor. Kommer hon nog älska, eftersom allt storasyster gör är BÄST! O hon vill mer än gärna göra som storasyrran;)

Förresten - mammaskryt! Thelma har bajsat på toan i dag! Jisses va snopen vi blev! Hon hade duschat o sprang naken som hon brukar efteråt. Sen kom hon o knep m lilla rumpan o skrek "basa oan" (bajsa toan) Så Stefan skyndade sig dit (efterom jag inte är kvickaste tjejen i byn just nu) O efter en liten stund ropade han att det kommit i toan! Kul tyckte Thelma som vinkade hejdå till "baset" när hon spolade:)
Jisses, hade NÅN sagt till mig att jag skulle skriva ett blogginlägg om bajs hade jag aldrig trott dom, men men nu e jag här o skriver likt förbannat. O vet ni vad de knäppaste är? Jag e stoltare än stoltast! Över lite bajs? Haha!

Nähä, nu ska vi återgå till att omstrukturera lite här hemma;)

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-05-07 19:03:27

Ja, men det är klart att man blir stolt! Det är ju världens framsteg för våra små. :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-05-07 23:00:23

Hihi, ja men visst är det! Men lite knasig känner man sig allt ändå;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela