Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Uttråkad

Publicerad 2009-05-10 21:31:50 i Allmänt,

Så vad passar bättre än en knyckt lista från Hanna;) Här kommer den:

Din ålder? närmar mig 30 och gillar det!
Födelsedag? 6 september
Har du några tatueringar eller piercings? Piercings, ett i varje öra o ett i näsan (tatuering kommer)
Sport? Önskar jag att jag hade mer intresse för
Snusar? Nä, inte längre. Men har gjort rätt länge innan
Hoppat bungyjump? Nej, men jag har ju inte dödslängtan heller!
Brutit mot lagen? Ja *skäms*
Tar du droger? Nej
Vad använder du för schampo? Gliss? Elvital? Dove? Ja, jag vet inte!
Vad är du mest rädd för? Att dö ifrån mina älsklingar
Vad lyssnar du på just nu? Kattungarnas krafsande från lådan när dom kryper runt
Pizza eller choklad? Choklad.
Guld eller silver? Oj, svårt. Får nog välja guld då
Vilken film såg du sist på bio? Bio? Jisses, d minns jag inte ju! Andra Arnfilmen? Vad den nu heter
Hur lyssnar du på musik? Med öronen?
Kalles Kaviar? Mums till ägg!
Låt du vill ha på din begravning? "Heaven is a place nearby" med Lene Marlin. O "bara om min älskade väntar" med nationalteatern
Vad har du för bakgrund? Stefan har kluddat dit nån snygg bil;)
Radiokanal just nu? Oftast p3 (vuxet va?) men bara för att jag älskar P3 Christer;)
Vart hade du plåster senast? På mitt finger när jag osthyvlade bort en liten bit av det:( Urk va äckligt o ont d var!
Rumpstorlek?  Big ass!
Några ärr? Ja, ett på handleden efter en olycka som liten, o vattkoppsärr lite här o var. Annars e d nog rätt lugnt på den fronten (än)
Alkoholhaltig favoritdricka? Rött vin o cider (grogg vid fest)
Gillar du dokumentärer? Nä, men jag ÄLSKAR dokumentärer;)
Har du fin handstil? O, ja!
Något du stör dig på? Folk som inte SER sina barn!
Vilka är dina tre favoritskor just nu? Foppa, svarta gympisar o stövlarna vid regn;)
Vad har du på dig idag? Svarta mammabyxor, vitt linne o svart topp
Om du köper tvål, vilken lukt väljer du då? Gärna persika, honung eller kokos.
Höger-eller vänsterhänt? Både och!
Humör just nu? Glad, börjar dock känna mig liiiite trött!
Favoritgodis? Segisar;)
Är det nåt du absolut inte äter? Lever, hjärta o äckel inälvsmat! O mat som SER vidrig ut fixar jag inte hur mkt jag än vill!
Fisk eller badkruka? Fisk!
Saft eller alkohol? Saft om jag måste välja
Hur många kuddar sover du med? Just nu e jag gravid så just nu e d typ 8? Annars 2
Favoritväder? Sol och lite sköna vindar.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med? Min nya bok, vatten i mängder, täcke
Morgon- eller nattmänniska? Morgon
Sparare eller slösare? Sparare
Tror på liv på andra planeter? Absolut!
Kommer du ihåg din första kärlek? O, ja
Älskar du henne/honom fortfarande? Nja
Har du några homosexuella vänner? Ja
Tror du på mirakel? Ja
Ser du dig själv som tolerant mot andra? Nej, men jag önskar jag vore bättre i allafall;)
Ser du på kärleken som ett misstag? Nä, verkligen inte! Vad e d för dum fråga?
Hur många barn vill du ha när du blir stor? Som det känns just nu blir tre bra, men man vet ju aldrig;)
Bio eller promenad? Promenad!!
Är du kittlig? Så in i!
Snarkar du? Nähä, nu förstår jag inte vad du menar *hihi*
Stjärntecken? Jungfru.
Rädd för insekter? Beror helt på!
Äckligaste insekten? Getingar o myggor o flugor!
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att få upp 1000-lappar ur fickorna så fort jag stoppade ner handen;)
Vad vill du jobba som? Vet inte faktiskt. Trivs nog bäst på industri just nu.
Chips, morötter eller godis? Chips i små mängder
Pizza eller hamburgare? Pizza
Skriver du dagbok? Nä, men jag skriver mkt dikter
Stökigt eller välstädat? Beror på. Avskyr pedanteri. Nä, väljer nog hellre stökigt då. Så länge det inte är snuskstökigt!
Vilken hand håller du gaffeln i? Oftast vänster
Är du rädd för blod? Ibland, vissa situationer
Saltar du på maten? Sällan
Gillar du att sjunga? Hellre än bra
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Barn o fritid. För att drömmen var att jobba på förskola lr bli lågstadielärare
Anser du att du är stark? O, ja! Både fysiskt o psykiskt!
Brukar du skolka? Var en skolkis på högstadiet o lite i gymnasiet
Brukar du sola? Aldrig solarium. Är heller ingen som gillar o lika o steka i timmar på stranden
Vad gör du om du får hicka? Oj, minns inte
Kaffe, te eller inget? Te!
Ögonfärg? Vackra o härligt blåa är mina ögon :D
Har du färgat håret någon gång? Ja, massor av ggr. NU e första gången på typ 15 år som jag inte har färg i det!
Vad har du för hårfärg nu? Nån blondbrunsak som är rätt ok
Drömresan? Sverige runt
Årets roligaste händelse? Kommer förhoppningsvis bli när våran lilla bebis kommer;)
Vatten eller mjölk? Vatten! Älskar mjölk m, men usch o duscha i det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela