Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Mammas rulta

Publicerad 2009-09-01 22:34:03 i Allmänt,

Ja mammas lilla rulta ökar i vikt i bra takt o viktökning på över 500g sen vi åkte hem från bb! Tjo va bra:)
O med tanke på alla veck o dubbelhakor så måste hon väl suga i sig all gotti grädde när hon ammar;) hihi.
Huvudet hade oxå växt som d ska, längden kollar vi nästa vecka på bvc.
Bvc-sköterskan var så himla gullig o mysig. Henne gillade jag verkligen!
I övrigt gick vi igenom lite allmänt om bvc o så en massa om barns utveckling, vaccination o sånt. Fasen man glömmer fort alltså! Jag hade glömt massor bara sen Thelma var liten bebis ju! O det är ju typ inte alls länge sen!
Så nu ska vi till bvc nästa vecka igen, på tisdag kl 8.45. (perfekt efter jag lämnat Thelmisen på dagis)

Nähupp nu ska jag krypa ner jämte min älskling som sover. Han mår inte bra stackarn:( Ont i magen o hängig som få. Stackarn nu när han ska börja jobba i morgon efter pappaledigheten, inte helt kul o sjukanmäla sig då ju. O iom att han har nytt jobb m så känns d ju extra dumt kan jag tänka mig. Men samtidigt kan man ju inte gå o jobba om man är kass i magen, o jag tror knappast hans jobbarkompisar vill bli smittade heller:(
Jaja, vi håller tummarna för att han e pigg i morgon igen!

Natti natt på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela