Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Sjuka barn o trasig diskmaskin

Publicerad 2009-09-24 09:48:14 i Allmänt,

Hemma med sjuka barn i dag. Lilla Vinga är precis genomförkyld o hostar heeela tiden, hostar tom upp snor stackars liten:( O i går blev Thelma stackarn sjuk m. Genomförkyld hon m o så satte d sig direkt i luftvägarna, hon e jättepäsig o dålig i sin astma:( Skit, fan o hel*ete m! Jag e så trött på denna jäkla astma!!! Lillan stötandas o kämpar så för att få ut o in luften.
Hon har fått en ny medicin nu. O den verkar fungera bättre!!! :-) (ngt positivt i allafall) För innan hade hon airomir o den blev hon precis skogstokig av! Klättrade ÖVERALLT, sprang runt, fick hjärtklappning, hyperventilerade, kunde inte sitta still, inte äta, inte sova! Det var helt ohållbart, så jag tjatade mig till att få testa en annan medicin nu. Läkaren trodde inte d skulle vara nån skillnad på dom för dom e så snarlika i sammansättningen, men jag menade på att d är ju värt ett försök i allafall! O se kanske kanske funkar den bättre :-) Ventoline (som hon har nu) är den medicin dom inhalerar henne med när vi kommit in akut med henne o då har den ju fungerat. O då har dom ju dessutom MYCKET större doser än dom vi ger här hemma.

Apropå ngt annat så sitter jag här o väntar på att dom ska ringa o säga att dom kommer o fixar vår diskmaskin. Hoppas dom kommer i dag bara som dom lovade i går när Stefan pratade med dom. Men jag litar INTE på dom! Dom har varit sånna NÖTTER!!! Två månader har vi fått vänta o dom har "glömt" bort oss o delen har inte kommit o allt vad d nu varit. Blir toksur på sånt, tycker d e sååå dålig stil. Dom har inte ens ringt o sagt till att d dröjer o så, utan vi har fått ringa o tjata. Men nu tröttnade Stefan o ringde tre ggr om dagen. DÅ hade dom helt plötsligt fått delen :-) Väldigt konstigt ;) hihi.
Jaja, nu får vi hoppas den blir fixad i dag.

Kommentarer

Postat av: JASAS.se

Publicerad 2009-09-25 18:51:05

Jag håller mina tummar för att barnen blir friska snarast!



Oj, har ni kvar garanti på diskmaskinen? Är den så ny? Lyllos!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela