Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

:(

Publicerad 2010-04-08 14:58:13 i Allmänt,

Känns lite tungt i dag. Man öser ur sig energi o så stannar man till o helt plötsligt inser man: "jag e helt jäkla slut!" Man stannar upp, tar ett nytt andetag och öser på. Man hittar sig energi som man egentligen inte har. Man måste.

Saknar Christer väldigt mycket i dag! Saknar hans stöd, hans varma famn, hans bra råd, hans ärlighet och hans värme och omtanke. Saknar hur han fick mig att gilla livet. Saknar hur han fick mig att blicka framåt. Hur han alltid fick min fina unge att le. Saknar hur trygg man kände sig med honom.
Varför var han tvungen att dö ifrån mig? Vilken rättvisa fanns det i det? Vad skulle jag lära mig för livsläxa av det? Jag saknar han så jävla mycket!!! Min egen lilla bonuspappa :( Jag skulle behöva honom här nu!

I dag är inte en bra dag. I dag är en dag - inte mer, inte mindre. Den e tung, den e påfrestande, den är verklig. Den är livet. Den är medveten. Den är sann.
Jag känner hur mitt hjärta gråter, känner hur tungt det känns. Jag hör min inre röst pusha på mig. Hör hur rösten säger att allt kommer bli bra. Att jag fixar det här. Jag VET det! Jag gråter inombords, men låter inte förtvivlan smita utanför sömmarna som håller ihop kroppen. Jag låter käkarna förbli stenhårda, jag stålsätter mig. Inte för att jag vill, utan för att jag måste. Jag måste för allt det jag älskar. Jag måste kämpa. Jag kan inte ge upp nu.
Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Men så funkar det inte, jag måste fortsätta. Måste orka.
Men i dag är bara EN dag! Det kommer fler, och det kommer bättre dagar...

Ta hand om varandra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela