Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Varit hos doktorn

Publicerad 2010-04-09 16:50:15 i Allmänt,

Har varit på vårdcentralen i dag igen då. Tredje gången gillt? Var där i början på mars första gången. Allt började med att jag började få så jäkla ont i min vänstra fot. Trodde jag stukat den. Lindade, hade den i högläge men inget hjälpte. Den svullnade upp o var STOR som en ballong lr nått. Sen började det även i höger fot, samma symtom. Trodde jag hade fel skor lr nått. Gick ett tag, kämpade på m tron om att om jag vilade skulle det gå bort.
Sen började det ömma i knäna. Hmm... Efter ett tag satte det sig även i händerna/handlederna. DÅ kände jag att nä detta är nått som inte stämmer. (hade då kämpat i ca 5-6 veckor! Dumma mig!)
Ringde VC o fick en tid samma dag. Läkaren tog massa prover, bla reumaprover. Skickade hem mig med orden: vi kollar vad proverna säger.
Jahopp? Mmm...men va kul! Var bara o gå hem o kämpa sig igenom dagarna. Fötterna värkte, jag kunde knappt gå är mindre röra mina händer (vissa dagar kunde jag inte ens borsta tänderna för det värkte så!)
Efter ca 1½ vecka fick jag svaret att allt var bra. Jo, men va bra att allt var bra, men problemet kvarstod ju! Fötterna värkte, knäna värkte händerna värkte o nu även armbågslederna.
Ringde återigen VC. Fick träffa samma läkare som nu helt plötsligt ändrat sig o påstod att jag hade benhinneinflammation. Skickade hem mig med ett recept på kortisontabletter (med orden att dom hjälper ett tag, sen blir det nog värre igen!) och med tipset att jag skulle gå o simma i varmbassängen.
Jaha?
Tog mina kortisontabletter, men iom att jag inte gillar offentliga bad riktigt så kände jag att nej det gör jag bara inte.
Efter kurens tio dagar kom smärtan tillbaka med dunder o brak!
FAN oxå! Hade kortisontabletter kvar och sket i sunda förnuftet och bestämde mig för att om det överhuvudtaget skulle gå o fungera så fortsatte jag att ta dom tills sista tabletten. Dumt kanske, man jag stod verkligen inte ut.
I går tog jag sista tabletten.
I dag var smärtan tillbaka. Ringde VC återigen.
Fick komma i dag på fm. Fick träffa en annan läkare den här gången.
Och i påskas upptäckte jag en röd "bula" typ på mitt vänstra ben. Detta tog jag upp med honom. Att jag sett den redan när foten började svullna upp, men att det var först nu som den var så stor o blivit röd. (Den är i storlek m en femkrona typ)
Läkaren tittar, o klämmer på lederna sen säger han: NU vet jag med 99% säkerhet vad du har! Du har ju borrelia! Det där är ett fästingbett!
Jisses! När han sa det så stämde det ju perfekt, men jag ahde inte haft en tanke på det! Hade det varit på sommaren hade jag säkert tänkt på det, men NU?!
Så nu satte han in pencillin direkt och borreliaprover togs. Han ville dock inte vänta med behandligen så jag fick börja på en gång.
Hoppas nu det blir bra bara! Så man slipper detta.
(Han var inte glad på förra läkaren dock)
Så jaha, då har man borrelia. Kanske inte konstigt att man haft så jäkla ont o varit helt sjukt trött oxå!
Så nu knaprar jag pencillin o hoppas att d ger sig snabbt!

Kram kram <3

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-04-21 18:30:55

Hej Vännen

Stäm den jäkla doktorn stryk skulle han ha. Det kunde ju sluta illa. Hoppas nu att allt blir bra kram från mig

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-04-21 20:46:54

Ja, nästan så man skulle det ju. Känns inte kul alls att man gått m d så länge :(

Slutade penicillinkuren i förrgår men värken e kvar:( Inte så ont som innan o inte svullen,men jätte ont i lederna fortfarande, går på två alvedon och ipren hela tiden för o kunna fungera. Så det blir nytt besök hos doktorn igen. Usch, hoppas bara det ger med sig nu!

Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela