Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Febriga Thelma

Publicerad 2010-02-04 12:03:18 i Allmänt,

Usch, stackars stackars lilla Thelma!
I går kväll kollade jag o Stefan på en film. Den var väl klar vid typ 23 tror jag. Precis när vi stängt av tvn hörde jag Thelma uppe, hon var ledsen. Stefan rusade upp för hon lät verkligen rädd!
Men han kom ner lika fort. "Hon vill att du kommer" sa han. "Jag vet inte om hon e ok för hon säger att hon fryser men jag får inte kolla, hon ligger under täcket".
Jag skyndade upp o där låg världens blekaste lilla trollunge, huttrade så hon skakade o hade dragit täcket över sig. "Ja hyyser" hackade hon fram.
Kände på henne o det kändes som hon skulle brinna upp:(
Skyndade ner o hämtade febertermometern o lite vatten i nappflaska (så hon kunde ligga ner o dricka)
Mycket riktigt hon hade feber. 39,4 stod den på, men iom att den egentligen ska tas i rumpan lr munnen (men det fick jag inte) o jag tog i armhålan så tippar jag på att den låg på närmare 40 grader.
Att försöka få i henne alvedon var lönlöst, men till slut kunde vi lura i henne flytande som vi blandat med apelsinläsk. (ja, vad gör man inte för sina sjuka älsklingar)
Sen somnade hon lillan. Stefan la sig i Mollys säng (eftersom han har så ont i ryggen så tyckte jag d var bättre att han fick sova ordentligt o slippa ha en varm sjukling jämte sig) Molly flyttade över till Thelmas säng (för den e för kort o för hård för stackars Stefans rygg) o Vinga fick faktiskt sova i sin egen säng, vilket gick bättre än väntat!
Så Thelma o jag sov i våran säng.
O vilken LÅNG natt! O ändå kort för det känns som man inte sovit nånting :(
Stackars gumman hon frös, hon svettades, hon grät, hon skrek, hon skrattade, hon yrade, hon satte sig upp, hon la sig ner, hon snurrade runt osv osv.
O Vinga vaknade två ggr o ville äta, men jag lyckades faktiskt få lägga ner henne igen i sin säng efteråt! (Trodde jag aldrig skulle gå, men men där ser man)
Många var de stunder jag vaknade av att en sjöblöt svettig liten Thelma låg tätt tätt intill mig o snyftade.
Usch, hatar när barnen e sjuka, känner sig så hjälplös då:(
Kanske kan det vara så att det var vaccinationen i tisdags som gjorde sig till känna för nu på morgonen var febern som bortblåst. Jätteskönt, men hon e klart matt o trött efter natten.
Så inget dagis i dag. Men i morgon ska hon troligen leka med Vincent o på lördag ska vi till Jenny o Daniel på middag! SÅÅÅ mysigt! Jag gillar verkligen dom, inget tillgjort;)

Nähä, ska väl städa lite här, om jag nu orkar e sjukt trött!
Ha en fin dag!
Kram på er <3

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2010-02-05 11:46:06

Nä, men stackars liten! Usch, säger jag bara. Vi har som tur var varit förskonade från sjukdomar till stor del (små förkylningar undantaget) men det lär väl komma allt på en gång när barnen börjar dagis, antar jag. Hoppas Thelma mår bättre idag!

Kram!

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-02-06 12:33:46

Tack vännen!

Det vände snabbt så jag anar att sprutan var boven i dramat;) För nu e hon pigg, dock väldigt förkyld (men d e man så van m henne stackarn)

Skönt att ni varit förskonade från sjukdomar, hoppas ni slipper d i fortsättningen m;)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela