Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Hur mycket snö finns det egentligen?

Publicerad 2010-02-23 11:34:55 i Allmänt,

Nu har det varit fullt ös i livet igen, därav frånvaron;)

Asså ärligt, HUR mycket snö FINNS det??? Det tar ju aldrig SLUT! Verkligen aldrig! Det bara faller o faller o faller! Stefan har lånat Daniels snöslunga vid flera tillfällen o tack o lov för det för annars hade vi nog varit helt insnöade. Men herregud d tar ju aldrig slut! Stefan är ute o skottar igen nu. Hans rygg tar väl stryk nu:( Jag försökte, men attans så yr o dan jag är. Är genomförkyld o småknoddarna likaså:(
Stefan ska försöka få bort snön från altantaket i dag med, annars kommer det nog rasa snart. Men jag har strängt förbjudit honom att gå upp på taket, det är ju fasen dåligt redan sommartid d plasttaket. Hur ska det inte vara NU då?
Såg att grannens tak dom har över sitt cykelskjul håller på att ge vika m, måste ta o hugga tag i dom o säga det om jag ser dom.
Jäkla vinter! Säger som Mollan - tänk om istiden e på väg nu???!!! Hihi, DÅ emigerar jag!

Annars? Ja, livet rullar på. Det har ju en tendens att göra det vare sig man vill lr inte, hihi!
Stefan söker jobb, men det har inte dykt upp ngt ännu tyvärr:(
Jag har sökt lite med, men med samma resultat. O jag VILL verkligen inte ställa mig på Olofsgården (ålderdomshemmet här) usch, gillar inte det alls! Om jag bara hade körkort så hade jag lätt sökt mig in till Växjö, skulle gärna jobba på psykiatrisk avd (det är ju det jag har utb till EGENTLIGEN!) Men utan körkort får det tyvärr förbli en dröm:(
Men men, en dag om hundra år så kanske jag har möjlighet att ta det, hihi

I helgen var mamma i Sthlm så vi hade hennes Melker här. Det gick kanon o jag e så glad för han verkade mer nöjd den här gången. Tyvärr har han fått för sig att märka revir alla andra ggr. Men inte nu, jippie!!!

Nähä, skirver kanske mer sen men nu måste jag verkligen plocka lite här hemma. TornadoThelma har kört ett varv här nere, hihi!

Ha en fin dag! Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela