Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Tisdag helt enkelt

Publicerad 2010-02-02 11:25:59 i Allmänt,

Ännu mer snö. Ja, det är ju tur att det kommer lite till eftersom vi inte hade nån innan *ironiskt*
Jaja, nu kan inte alla vinterpessimister inte gnälla i allafall - för i år fick vi fasen en vit vinter iallafall!

Dagen började inte bra. Orkar inte riktigt skriva om det här, men vi har d lite jobbigt just nu. Stortjejen har det lite tufft helt enkelt.
Men vi älskar henne så det ska nog gå o lösa. Med mkt kärlek o kramar. Som ordspråket säger: "Älska mig mest när jag förtjänar det minst för det är då jag behöver det mest"

Thelma har fått andra dosen av "svin-vaccinet" i dag. Kl 8.30var vi på bvc o tog den. Hon var så jätteduktig! (Så nu hoppas jag hon slipper feber m) O efteråt fick hon välja en liten sak. Det blev en rosa ring med ett hjärta på:)
Efter det var det så äntligen dags för dagis. Där hon stolt visade "hahette" (Jeanette) sin fina ring.
Så i dag e hon där mellan 9-14. O annars skulle dom ringa, men jag tror d kommer gå kanonbra. Hon behöver få komma hemifrån lite o få vara sig själv utan att ha lillasyster att tänka på hela tiden (ja, alltså vi kräver ju inte att hon gör det utan hon är så kär i henne så hon göra det av egen vilja) o storasyster som bråkas med henne.
Men det är tokigt tyst här hemma nu! Vinga sover o Stefan e ute o försöker sig på att skotta lite (annars kommer vi inte ut tror jag) Så jag sitter här o skriver i lugn o ro. Lyssnar på Jonas Gardells skiva "Nästan vackra". Underbar!!! Kan lyssna på den hur många ggr som helst utan att tröttna!;)

Nähä, om man skulle ta tag i sitt liv en dag som denna då? Plocka undan lite här hemma (detta eviga plockande)
Snart får jag hämta Thelmisen igen, hihi. Så blir d fullt ös i kväll o i morgon ska jag o Vinga (o Malte) till mamma på fm o mysa. Min fina mamma<3

Ha en bra dag alla, hoppas ni inte blir insnöade var ni nu är
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela