Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Då var det fredag då!

Publicerad 2010-01-22 12:10:15 i Allmänt,

Nu var det ett tag sedan jag plitade ner ngt här. Men så e d ibland, livet kommer lite emellan sas:)
Thelma blev lite sjuk efter första inskolningsveckan. Hon var hemma måndag o tisdag, men sen kunde hon gå igen. Skönt för hon tycker verkligen om sitt dagis! Hon gillade sitt "gamla" med men helt ärligt så är hon ännu gladare att gå hit o det känns som hon kan vara lite mer "hon" sas:) För Thelma e ju en rätt så livlig krabat o här FÅR hon vara det, hon FÅR busa, skratta högt (lärt sig av mamma kanske? hihi) o ja, helt enkelt får vara sig själv eftersom här finns utrymmet.
Nu e Thelma själv på dagis. Första gången vi bara lämnar direkt o sen ska vi hämta henne efter lunch i dag. Så hon kommer vara där mellan 10 och 13 i dag. O det går nog bra för än har dom inte ringt i allafall;)

I går var vi på ett möte som jag sett fram emot m blandade känslor, men det gick så himla bra. Känner mig stolt, nöjd o glad. Börjar hitta en lösning i vissa saker nu:) Underbart!

Stefan går här hemma o pular. Än har han inte hittat ngt jobb:( Men men, det hoppas vi löser sig. Han har ju tyvärr lite ont i ryggen fortfarande oxå.
Men han fixar o donar här hemma istället;) O så får han tid att grejja m datorerna m, ett av hans stora intresse;)
Han o Molly har börjat lana nu, hihi. Det tycker hon verkligen är roligt! (ja han m tror jag nog, hihi) Jag e inte så bra på sånt, men han skulle lära mig sa han så jag o Mollan oxå kan spela mot varann.
Stefan e en så bra bonuspappa för Molly. Så rättvis o gör ingen skillnad. Kanske beror på att han själv växte upp i fosterfamilj? Vet inte, bara en tanke:)

Hur som så rullar livet på för vår "lilla" familj. O hela tjejligan mår bra. Vinga växer så det knakar. Hon blev 5 månader i tisdags! Tiden rusar iväg ju!

Ja, snart e det dags för dop förresten.
Lördag den 13 februari kl ett ska det bli av här i Åseda kyrkan.
Så gör vi som sist så vi är i församlingshemmet efteråt o dricker kaffe o äter lite tårta;)
Blir nog mysigt;)
Vinga Eva Margareta blir hennes namn.

Nähäpp, ska försöka lägga ner sovande liten bebis o så ska jag plocka lite här innan vi ska åka o hämta Thelma.
Ha en fin fredag! Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela