Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Sjuk Thelma...

Publicerad 2010-01-26 12:02:13 i Allmänt,

Thelma är sjuk - igen:( Ja, så är det. Snoret rinner, hostan plågar o den jä*la astman kommer som ett ovälkommet brev på posten såklart, bläk o urk! Hon är jätteduktig o tar sin medicin - puffar så bra i sin inhalator.
Men usch vad jag hoppas det ger sig snart, det är så jobbigt för henne. O så får hon ju Ventoline nu när hon är som sämst o det gör henne så skakis och lite överaktiv. Hjärtat rusar i kroppen på henne.
Tråkigt för henne med att hon inte fick gå till nya dagiset i dag.
I dag skulle hon börja "på riktigt" sas. Troligen får det vänta tills nästa vecka. Hoppas hon blir pigg tills dess.
Hon kommer gå tre dagar i veckan på detta dagiset, o fem timmar/ tillfälle då. Dvs 15 timmar/ vecka. Innan gick hon 4 dagar/ vecka och 3 timmar o 45 minuter/ tillfälle. Då är detta bättre tycker jag för nu hinner hon verkligen leka av sig och jag/vi hinner göra sånt som man behöver, städa eller gosa/busa med Vinga lite ifred m. Kanon. Innan hämtade man henne när hon precis ätit så hon var SKITTRÖTT rent ut sagt! Nu äter dom vid 11.30 ca o sen vilar dom o sen hinner hon ändå leka. För hon hämtas vid kl två. O på morgonen får vi en extra halvtimme på oss att vakna, hihi. Nu ska hon inte vara på dagis förrens kl nio, innan var det halv nio. O jisses vad en halvtimme gör mkt för morgontrötta mammor och 2½ åringar, haha:)

Ja, nu står Stefan o kokar ärtor till lilla Vinga. Han ska göra ärtpuré. Hon älskade det. Han hade gjort det i går. Så söt han är hihi.
Vinga älskar att hon har fått börjat äta lite "vanlig" mat. Hon älskar sin morgon o kvällsgröt och däremellen får hon grönsakspuré till lunch. Och nu ska vi börja fylla på ytterligare ett mål mat med grönsakspuré för hon är ett litet matvrak så hon älskar att äta. O jag känner att då kan man likaväl trappa ner lite på amningen o ge henne mat som hon håller sig mätt lite längre på. Hon e så söt när hon gapar som en liten fågelunge så fort hon ska äta, hihi. O smörgåsrån har hon oxå börjat m, dom e poppis:)

I går var vi hos fina mamma o hälsade på. Först jag o småtjejerna o sen kom Stefan o Molly efter några timmar för mamma ville bjuda oss på middag. GOTT! Pannbiff, sås o potatis - älskar mammas pannbiff! <3
Efter det åkte vi till Jenny o Daniel för Stefan skulle hjälpa dom med deras dator. Trivs så himla bra hos dom, dom e så goa o lika tjabbig som jag e Jenny, hahaha:)
Så kul m när man har barn i jämn ålder. Vincent o Thelma e det ju 1½ år mellan men dom leker så bra, O så Vinga o Hailie då som det skiljer 19 dagar mellan, dom har oxå börjar upptäcka varandra nu. Kul om dom fortsätter leka sen när dom e äldre.

Nä, nu e d en ledsen sjuk Thelma i köket. Ska gå o hjälpa Stefan så han slipper ha båda små tjejerna när han donar i köket, hihi

Kram kram, ha en fin dag <3

PS: Håll tummarna lite för Stefan, han skickade iväg två ansökningar i dag till två olika jobb som hade varit så bra! ;)

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2010-01-26 20:10:49

Nä, stackars lilla Thelma. :/ Hon blir sjuk mycket, verkar det som. Hoppas hon blir bättre snart!

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-01-27 21:16:56

Me like :-). Hoppas Thelma är bättre med. kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-01-27 21:21:13

Linnéa - ja hon är sjuk rätt ofta. Mkt för att dom dumma förkylningarna sätter sig i luftvägarna o det blir långvarigt då:( Tack för tanken;)

Jenny - mmm, hoppas går ju!

Thelma e sämre i dag tyvärr:( jäkla dumma astma!!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela