Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Hej hej

Publicerad 2010-01-06 21:40:33 i Allmänt,

Go kväll;) Hoppas ni alla haft en bra trettondag. Vi har bara segat o tagit det lugnt. Jag har haft så sjukt ont i min dumma tand. Ska dra ut den i morgon o är jättenervös får erkännas. Har aldrig dragit ut någon tand innan, men det kommer säkert gå bra. (Hoppas jag, hihi) Men det är ju så himla dyrt, uppåt en 3000 spänn! Hua, vet inte var jag ska hitta dom pengarna men det är ju som det är, kan ju inte gå o ha ont heller:(

Det här året börjar ju inte jättetoppen då. Dra ut tand o så blev Stefan av m jobbet precis innan jul:( Helt ärligt känns det skitpissigt men sånt ska man egentligen hålla tyst om tror jag. Men varför hålla upp en fasad? Egentligen? Ja, det är skittrist. Ja, det sabbar våran ekonomi så in i hel---e!, Nej, jag vet inte hur d kommer gå. Ja, det löser sig alltid på ngt sätt. Varför deppa ihop? Man kan ju inte göra det när man har tre små flickor o ta hand om eller hur? Man får bita ihop (dock inte fööör hårt för då biter jag väl av en tand till, hihi ) Man biter ihop, kämpar på o hoppas att det löser sig helt enkelt. Kan ju alltid hoppas man får en lottovinst fast man knappt har råd o spela på lotto iofs, hihi. Jaja, vår dag kommer väl oxå. Lite deppig i dag m onda tanden o allt.
Vi har ju varandra o tur är väl det. Vi finns där för varandra i vått o torrt o det känns tryggt.
Är så glad att jag har Stefan för han är en så fin människa, har världens största varmaste hjärta. Konstigt att han e så vänlig m tanke på att han haft det rätt struligt. Men det ordnade sig ju det med. Man kan inte gräma sig för det som varit utan får blicka framåt o hoppas på ljusa glada dagar. Det är ju dom man livnär sig på;)
Som alla härliga studer med barnen. Här är ett exempel som får en att glömma bekymmer:
I dag skulle Stefan gå ut o skotta upp en liten gång åt lilla Malte. (Det var så mkt snö att han inte ens kunde kissa för han bara skönk i snön pluttisen) Thelma ville följa med. Men eftersom det skulle gå så fort så tänkte han bara gå ut o göra det lite kvickt. Thelma ropade på honom ett par ggr men var inte direkt arg. Sen rätt vad det var hörde jag hur ytterdörren smälldes igen. Jag ropade: Thelma!
Inget svar.
Rusade ut i hallen o kollade, ingen Thelma. Öppnade ytterdörren.
Mycket riktigt, där står vår lilla Thelma i strumbyxor, stövlar o linne! Med snö över knäna! Envis eller vad? Hihi. Ja, jag erkänner att jag började asgarva! Jädra skitunge, hihi. Stefan kom oxå precis då så han började oxå skratta. O Thelma med, men jag tror nog hon frös med.

I morgon ska jag ringa prästen o se om jag kan boka upp datum för dopet. Hoppas det blir bra. Iom att jag har lite släkt från Sthlm så vore det ju bra om det blir en lördag, ska prata lite m prästen om det. Det gick ju bra när Thelma döptes så det hoppas jag det ska göra den här gången med.
Stefan har väl bara sin mamma o Steffe o kanske Ronja o Johan som kommer. Tycker lite synd om honom att han inte har fler släktingar som kommer kan jag erkänna. Men samtidigt är jag ju klart jätteglad att DOM kommer, såklart!!!
Funderar på o ta dopet den 13:e februari. Får se om d funkar för prästen o så församlingshemmet är ledigt med. Är så smidigt att vara där efteråt för fikat o så.
Vi får se.

Nähä, nu ska jag inte tråka ut er med mitt babbel mera:) Ha en fortsatt bra kväll! Kram o natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela