Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Inskolningen

Publicerad 2010-01-12 20:37:15 i Allmänt,

Ja, i går började inskolningen på Thelmas nya dagis:) Stefan o jag var med båda två (ja o så Vinga med då) men Thelma hon knatade in som ingenting o bara gillade läget från första stund.
Hon blev själaglad när hon fick måla med härliga färger o kladda i massor;)
Efter en liten stund var det dags att gå ut o vi klädde på oss. Var med ute en liten stund tills det var dags att åka hemåt.

I dag var det bara jag o Thelma som gick till dagis. Vinga var hemma med Stefan (dom låg o sov när vi gick dom små gottegrisarna, hihi)
När vi kom var alla barn o fröknar nere i dag. (I går var dom uppe) Lekte med tågbana, ritade, spelade spel o busade gjorde dom. Vid halv tiotiden var det sångsamling. Thelma var i sitt esse o hängde lätt med i "Var e tummen?", "Imse vimse spindel" och "Mini mini spindel":) O efter sångerna åt dom frukt, banan o clementin. Ännu mer lycklig Thelma (fruktälskaren)
Efter det gick vi upp en stund o hon var med o busade m "storkillarna" i kuddrummet. Sen lekte hon i dockrummet tills Stefan o Vinga kom för o hämta oss vid ca 10.30
Då ville Thelma visa sin handdukskrok för Stefan o så pratade vi lite med fröken Jeanette m innan vi gick.
I det hela taget har det gått jättebra o jag tror inte det kommer vara några problem att lämna henne när det blir dags.
Skönt!

I morgon e det Stefans tur att följa med henne till inskolningen. 9-10.30 ska hon vara där då.
Sen torsdag o fredag ska hon vara mellan 9.30-11
Och nästa vecka ska hon vara lite längre dagar o då antar jag att vi ska lämna henne oxå. Men det blir nog lugnt.
Ha en fin kväll nu! Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela