Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Söta saker Thelma sagt de senaste dagarna!

Publicerad 2010-03-14 17:54:46 i Allmänt,

Haha, hon är för söt vår lilla Thelma Elna Albertina :)

I dag satt vi vid middagsbordet. Stefan hade lagat mat. Det var köttbullar, kokt potatis, gräddsås och lingon. (Jättegott!) Hur som. Mitt under middagen lägger Thelma ner sina bestick, tittar kärleksfullt på sin pappa o säger: "Vilken lyxig mat du gjort pappa!" :)

På söndagar brukar vi faktiskt lyxa till det lite o äta efterrätt. Så även i dag. Stefan hade gjort chokladpudding med grädde.
Thelma slickar drömmande på skeden, tittar på Stefan o säger: "Va smart att du gjorde sån pudding pappa!"

O i går kväll kom hon helt plötsligt ut till Stefan ( han var i köket o jag o T var i vardagsrummet) o säger: "Min mamma fattar INGENTING!" Varpå Stefan skrattar o kommer ut till mig o flinar lite o berättar vad hon sa. Jag skrattar o frågar Thelma: "Vad är det jag inte fattar?" Hon tittar på mig (som jag vore riktigt jäkla dum!) o säger helt lugnt: "Mäh! INGENTING ju!

hahaha, jag älskar den där knasiga lilla ungen!
Hon får en att le mot livet även på regniga dagar;)



Alla borde ha en liten Thelma i sitt liv - det blir lixom lite roligare då :)


KRAM KRAM <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela