Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Nyduschad hund o katt

Publicerad 2010-05-23 18:59:47 i Allmänt,

Det blev ingen gräsklippning. Men en promenix i det härliga vädret istället :D (passar på medans lederna gör någorlunda som jag vill, hihi)  Lagom tills vi kom hem öppnade sig himlen o världens skyfall kom ner! Följt av åskväder from hell som fick huset att skaka. Lagom kaxig man e när hela hallen smäller till o ett blått sken visar sig inne! Nä, fy! Men lika snabbt som den kom försvann den o solen kom tillbaka :D

Sen kom min fina mamma o hälsade på en sväng. Vi pratade lite strunt o Stefan passade på att låna hennes bil (vår e trasig ännu) o åka till en kompis o hämta några kassar med kläder som jag skulle få. Så snällt! Hon har gått ner massor i vikt efter en gastric by pass som hon gjorde i början på våren så nu passar inte kläderna henne längre. Tre kassar med kanonfina kläder fick jag, så himla snällt:) Tack snälla!

Ja, o efter mamma åkt hem var det en trött liten Thelma som somnade på soffan.
Stefan har passat på att duscha både hunden o katten! Haha, ja jisses så sur hon e Smilla. Går o blänger på Stefan som en riktig markatta. (Nödvändigt ont för katten som envisas med att rulla sig i gruset på vägen!) Malte däremot tycker det är rätt så fruktansvärt o duscha, men står still (lidande) o låter husse tvätta av honom. Efteråt går han med nosen i vädret o är urkaxig o tycker han e så tjusig så, hihi:)
Ja, dom e för söta dom små personligheterna. Men mjuka o fina i sina pälsar blev dom allt!


Smilla före - oanande om vad som ska hända!:)


Efteråt tvättas det för fullt för o kanske kunna torka;)

Nähä, nu poppas det popcorn för fullt i köket hör jag. Var visst en Stefan som var filmsugen så jag får väl ta o krypa upp i soffan o göra han sällskap;)

Ha en fortsatt mysig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela