Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

En jobbig natt

Publicerad 2010-11-25 09:03:38 i Allmänt,

Äntligen är natten över! Usch, har knappt sovit nånting.
Thelma kom in till oss nästan medsamma som vi lagt oss. Sen har jag legat på helspänn o lyssnat på hennes ansträngda andning. Vaknat o sovit väldigt lätt. Går på automatik när ens lilla hjärta e sjuk. Hon har även vaknat allt som oftast o bett att få "puffa" (inhalera).
Så har hon fått det o somnat om för att vakna efter en liten stund.
Vid kl 3 fick hon medicin o sen tittade hon på mig o sa: "Mamma, jag tycker inte det är kul att inte få luft!"
Mammahjärtat värkte då kan jag lova. Bara krama o trösta o pussa henne. Mer kan man inte göra.
O i går när Stefan hämtade ut mer ventoline så skulle han även ta ut pulmicort men då hade det receptet gått ut.
Så nu väntar jag på att barnallergimottagningen ska ringa upp mig. (Har bara telefontid på onsdag mellan 8-9 så jag fick prata in på telefonsvararen) Dom brukar kunna skriva ut över telefonen, men jag ska även be om ett besök eftersom hon inte varit där på jättelänge.
Hoppas vi får en tid ganska snabbt så dom får se o höra hur hon är när hon är så här dålig.
O framförällt hoppas jag dom ringer upp SNART!

Nu ligger hon o tittar på barnkanalen. Säga vad man vill om tv, men när Thelma är sjuk är det guld värt för annars är det så svårt att få henne att varva ner. Hon är ju ett litet yrväder :) och då förstår hon ju inte det där att hon måste vara lugn o stilla när andingen är så ansträngd.
Så tummen upp för bolibompa :thumbup:

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2010-11-25 10:58:48

Stackars lilla gumman! Måste vara jätte jobbigt. Maja har ju bara sin eländiga hosta när hon har sin astma. Jätte jobbigt, men på ett annat sätt, man behöver ju inte vara rädd att hon inte får luft.



Vad får hon för medicin?

Maja har flytande ventoline, och sen airomir och pulmicort som hon inhalerar.



Håller tummarna för att Thelma blir bra snabbt!!! Kramar till er

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-11-25 14:25:39

Tack vännen!

Usch ja, det är jobbigt och otäckt.

Thelma hostar ju oxå, men den här gången gick det över till mer astma sas.

Thelma har pulmicort o ventoline att inhalera. Hon hade oxå airomir innan men den funkade inte alls på henne. Eller jo, funkade gjorde den men hon blev överaktiv så jag tvingade dom o byta (vilket tog ett tag innan dom gick med på - synd att dom inte kan lita på att man som förälder faktiskt VET saker o ting ;) ) När hon hade airomir var hon så speedad att hon inte sov alls på nått dygn eller så, o så var det jättejobbigt för henne för hon kunde inte sitta stilla ens :(

Har oxå haft ventoline flytande men det hjälpte ingenting tyvärr.

Men nu e hon lite piggare tycker jag så jag hoppas det ger sig snabbt.

KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela