Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Jäkla astma!

Publicerad 2010-11-24 20:41:11 i Allmänt,

Då blir det inget dagis i mon igen :(
Thelma är sjuk - IGEN.
Den här gången är det astman som gjort sitt oinbjudna intrång.
Hon är riktigt jäkla skitdålig faktiskt. Propsade på att sova i sin egen säng, men fortsätter hon päsa kommer jag bära in henne till oss så jag kan "puffa" henne när hon behöver o ha koll på hennes andning.
Usch - HATAR när astman kommer m sån kraft.
Hade som sagt föräldraplikt i eftermiddag, o strax efter kl fyra kommer Thelma till mig blå om läpparna o säger "mamma jag måste lägga mig, jag får ingen luft!" Usch va rädd jag blev. Tänkte mest "nu gäller det att hålla sig lugn så jag inte stressar upp Thelma ytterligare eller skrämmer upp dom andra barnen.
Visste att Stefan var på väg hem från jobbet o skulle komma till oss på dagis, så jag bad Molly ringa honom o säga åt honom att åka hem o hämta "puffen" (medicinen som hon inhalerar) innan han kom.
Vilket han självklart gjorde men det kändes ju som en evighet.
O även när hon "puffat" var hon jättedålig.
När vi kom hem gav jag henne en superdos o hon riktigt njöt av att äntligen känna sig lite bättre.
Just nu sover hon, men vi får väl se hur natten utvecklas...
Det var länge sen hon var så här dålig! Över ett år sedan faktiskt! O då fick vi åka till barnakuten o inhalera. Men sen dess har hon fått ny medicin (pga tjatiga mig) som hjälper MYCKET bättre. Så det ska vi nog slippa i allafall.

Nähä, nu ska jag kolla runt lite på några bloggar, sen blir d sängen o kolla till Thelmagumman.

Kommentarer

Postat av: Jasas

Publicerad 2010-11-24 23:16:46

Stackars liten.. :( Ibland undrar jag varför barn utsätts för sånt.. det är ju bara hemskt. Stackars barn! Och stackars er föräldrar som måste vittna detta.. måste ju vara hemskt!!!!



KRYA PÅ DIG THELMA!!!!

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-11-25 08:49:21

Tack snälla för dina vänliga ord.

Det är jättehemskt. I natt har hon sovit mellan oss o jag har knappt sovit alls för jag tycker det är så otäckt så jag ligger o lyssnar på hennes andning hela tiden. O så har hon vaknat ofta o bett om att få medicin.

Lider med henne :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela