Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Jullista

Publicerad 2010-11-25 10:11:19 i Allmänt,

Som jag knyckte hos Jasas


Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?

Absolut INTE!
Bakar du något till jul? Vad?
Lussekatter ibland
Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Med - annars ÄR det inte lussekatter ju!
Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Egenproducerat. Gör alltid kola, knäck, ischoklad (till älsklingen själv e jag inte förtjust i det) ska göra fudge, o så brukar d bli en hög m nya varianter - m andra ord att göra julgodis är ett måste som jag älskar ;)
Knäck eller ischoklad?
Knäck!
Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
En svart smides, och en guldig som jag fick efter min mormor <3
Vill du ha julkort med brevbäraren eller i mailen? 
Gärna vanliga av brevbäraren - det är kul (men ett jäkla slöseri egentligen?)
Vilka färger har ni till jul?
Rött o vitt
När julpyntar du hemma?
Julgardiner + stakar/stjärnor 1:a advent. Tomtar o gran 23 december.
Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nä, absolut inte :D
Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Kulor, ljusslinga och glitter – också stjärnan högst upp. O nu blir d ju även barnens julpyssel som pryder granen.
Har du ett färgtema i granen?
Nej, hade faktiskt det innan. Då var allt i blått o silver - men d har tunnats ut o barnens färgglada vackra saker har tillkommit.
Hur ser din julfrukost ut?
Risgrynsgröt m massa kanel, skinksmörgås (på hårt tunnbröd)
Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv?
Mysa, ta det lugnt, äta gott, skratta o UMGÅS!
Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpeglögg
Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Blossa!
Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Russin o hackad mandel
Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Nä. Fast har ofta apelsiner m nejlikor i för att d luktar ljuvligt
Vilken är din favoritjulskiva?
Agneta o Lindas (abba agneta) för den har jag lyssnat på sen jag var liten <3
Vilken är din favoritjullåt?
Helga natt!
Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Janssons, julskinka, julköttbullar, sill, ägghalvor, gravad lax, hovmästarsås, stens prinskorvar, hårt tunnbröd, julmust i glasflaska
Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet.
Janssons, julsenap, julköttbullar
Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Inget - gillar inte vörtbröd
Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Risgrynsgröt - med massor av kanel o socker o ingen mjölk.
Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Inte - urk! Men älsklingen har gärna det däremot
Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Julmust i glasflaska - apotekarnes
Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Janssons som jag fick av min älskade bonuspappa när han levde <3
Tittar du varje år på Kalles julafton?
Absolut - annars är det inte jul ju!
Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?
Jultomtens verkstad.
Brukar du titta på Kan du vissla Johanna?
Det händer
Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?
Ja, o älsklingen gillar den så den brukar vara på
Har ni tomte hemma?
SJÄLVKLART!
Köper du julklappar till många?
Nä, men till några älskade <3
Tycker du att det ska vara julklappar till alla eller bara barnen?
Något litet till varje vuxen och mycket till barnen! :D  
Tycker du att julklapparna ska vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Slår gärna in, men som till Stefan e d smidigt o få d inslaget för då behöver man inte smyga så ;)
Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Papper m massa tomtar o juligt på :)
Roligast att få i sin julklapp?
Något som kommer från hjärtat, sen om det är en teckning från barnen eller en kotte som Thelma hittat i skogen o tycker är jättefin spelar ju ingen roll egentligen
Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Presentkort på nån klädaffär :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela