Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Syskonkärlek

Publicerad 2010-11-16 09:26:30 i Allmänt,

Jag blir så himla varm i hjärtat o så GLAD när jag ser hur kul Thelma o Vinga har tillsammans. Just nu leker dom med Vingas brandbil. Thelma ropar: "Vinga skynda dig, det brinner" Varpå Vinga kommer springande med sin tutande brandbil o hjälper till. :D Så stora dom börjar bli, mina små tussor.
Det är så kul o se vilken glädje dom har av varandra.

Som Thelma sa i går när jag förklarade att hon tyvärr inte kan gå till dagis när Vinga har vattkoppor: "Mäh, jag har ju Vinga o leka med - o så tvn när bebisen blir jobbig!"  (Hon kallar Vinga för bebisen när hon tycker hon e lite jobbig)

Ja, när jag ser på mina små förstår jag verkligen glädjen i att ha syskon o jag är så glad att jag fick möjligheten att ge mina barn den gåvan - syskon!

Även när brandbilsleken spårar ur för att Vinga sätter sig på brandbilen samtidigt som Thelma försöker släcka bränder och två vrål uppstår - ja tom DÅ smyger sig ett leende fram på mina läppar. Jag vet ju att dom snart leker igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela